Cum se congeleaza legumele?

De ce un astfel de articol? Pentru ca a venit toamna si e momentul sa ne umplem camara cu proviziile pentru iarna, pentru ca acum avem cel mai bun raport pret-calitate la legume si pentru ca tocmai ce am pus la congelat o tura de legume. Si ca sa raspund vizitatorilor The Green Foot care in ultima vreme au nimerit pe aici in numar destul de mare cautand dupa "Cum se congeleaza fasolea galbena?"...

Cum se congeleaza fasolea galbena?

Deci cum congelez eu legumele pentru iarna?
Simplu! Imi inchipui ca trebuie sa fac o ciorba de fasole galbena, sau o ciorba taraneasca cu multa legume sau o tocanita delicioasa ... si pregatesc legumele ca atare. Curat fasolea de ramurele si frunze, rup coditele si spal pastaile bine. Daca sunt prea lungi, le rup in 2 bucati sau mai multe. Pastaile le fierb in apa clocotita timp de 3-4 minute (pastaile de fasole sunt singurele pe care le oparasc inainte de a le congela). Apoi impart cantitatea de pastai in gramajoare mai mici... o gramajoara sa fie exact cat imi trebuie pentru o ciorba sau pentru o fasole scazuta.

La fel procedez si cu ardeii: ii spal bine, ii curat de cotoare si seminte, tai ardeii cubulete sau felii subtiri, apoi impart in gramajoare mici.

Cum se congeleaza ardeii?

Legumele scurse bine de apa le pun in pungi de plastic, le aranjez astfel incat sa ocupe cat mai putin spatiu, incerc sa scot cat mai mult din aer si sa le sigilez cat mai bine (ce bine mi-ar prinde un aparat de vidat si sigilat pungile!). Apoi aranjez pungile in congelator... si gata: la iarna nu o sa simt lipsa legumelor proaspete iar ciorbele mele vor fi la fel de gustoase!


Am pus deja fasole galbena, ardei gras verde, ardei capia si gogosari. Imi mai lipsesc cateva pungi de gulii (imi place mult supa de gulie si de ce as renunta la ea in timpul iernii?!!) si cateva portii de pastarnac si radacina de patrunjel (excelente la supa de pui).

Cateva recomandari:
  • legumele congelate nu se decongeleaza inainte de utilizare
  • legumele congelate se gatesc la fel ca si legumele proaspete
  • dupa ce ingheata legumele, o sa descoperi ca e destul de greu sa faci diferenta intre ardeii capia sau gogosari, intre patrunjel sau pastarnac. De aceea inventeaza metode de recunoastere cat mai rapida a continutului pungilor: etichete, fundite din ata colorata, modalitati diferite de a lega pungile (poti sa descoperi care e punga mea cu gogosari?), etc. Usa de la congelator/frigider se tine deschisa pentru un timp cat mai scurt!

Comentarii

Unknown a spus…
Congela și eu păstăi oprita iar restul legumelor doar le tai cubulete. Acum vreau sa congela gogoșari și capia dar dați prin mașina de tocat. Vreau sa fac zacusca cât mai târziu cu gogoșari cruzi, nu copți. Sper sa stea bine și sa îmi iese zacusca gustoasă. Ce părere aveți?