Ciorba taraneasca


...asa cum o face mama. E cea mai buna ciorba, si nu spun asta doar pentru ca e preferata mea! Am mai mancat si alte ciorbe taranesti, dar... asa cum o face mama nu o face nimenea.


Ciorba taraneasca 01

Ingrediente:
  • 350 g gulas de vita
  • 1 ceapa mare
  • 2 morcovi
  • 1/2 dintr-o telina cat pumnul de mare
  • 6 rosii
  • 1 gogosar
  • 1 ardei capia
  • 2 cartofi mai maricei
  • un pumn de mazare congelata
  • 2 frunze de dafin
  • frunze de telina
  • frunze de leustean
  • 1 lingurita zahar
  • sare, piper
  • ulei

Incepi cu legumele, pe care le cureti si le speli bine. Apoi carnea, spalata si curatata de pielite, o tai in cubulete mici.

In oala de ciorba incingi putin ulei si pui carnea la prajit. Lasi pe foc aproximativ 5 minute amestecand din cand in cand. Scurgi carnea de zeama - o sa vezi ca o sa lase destul de multa zeama. In aceeasi oala (nu e nevoie sa o speli) incingi putin ulei, adaugi ceapa maruntita si carnea de vita. Imediat umpli oala pe 3 sferturi cu apa si o pui sa fiarba la foc mic.

Cand apa a dat in clocot adaugi telina taiata cubuletele, morcovul taiat rondele, frunzele de telina tocate marunt, foile de dafin, sare si piper dupa gust. Pui capacul si lasi sa fiarba la foc mic pentru o ora - o ora jumatate pana ce carnea este aproape facuta. Apoi adaugi rosiile decojite si taiate cubulete si lingurita de zahar si lasi pe foc inca vreo 15 minute.

Adaugi cartofii, ardeiul si gogosarul - totul taiat in cubulete - si pumnul de mazare. Atentie cu mazarea sa nu pui prea multa in ciorba si sa modifice gustul. Mazarea se pune doar pentru o pata de culoare in oceanul de rosu a ciorbei. Ciorba o mai tii pe foc inca vreo 20-30 minute pana ce toate ingredientele sunt fierte. In ultimele minute de fierbere controlezi ciorba de sare si piper si adaugi si frunzele de leustean. Inca 3-4 clocote si ciorba e gata.

La servire acreste ciorba cu otet si adauga neaparat putina smantana sau lapte.


Si un pont de la mine: nu ezita sa adaugi cate o lingurita de zahar in ciorbe sau tocanite, taie din aciditatea rosiilor si scoate in evidenta aromele mancarurilor tale.

Comentarii

Aurora Zigoneanu a spus…
Mrs. Green Foot, am facut azi ciorba taraneasca si a iesit foarte, foarte buna. Am avut rezerve la inceput cu pusul zaharului, dar rezultatul a fost excelent. Ma bucur ca exista pe lumea asta oameni normali, draguti si generosi, care accepta sa imparta ceea ce stiu cu ceilalti, si ca am avut sansa sa-i descopar!
O zi buna!
PS Ti-am scris ceva in legatura cu inotul, dar este comentariu la comentariul tau. Blogul tau merge cam greu si este pacat!
Mrs. Green Foot a spus…
S-a ma intamplat de am uitat sa adaug lingurita de zahar, ultima oara am patit-o la ciorba de perisoare. Nu a fost sfarsitul lumii intr-adevar, dar... lipsea ceva, parca aromele erau prea contrastante, prea brutale, trecerea de la una la alta prea brusca, nu stiu cum sa iti zic. Nu o sa spui niciodata: "ciorba asta are zahar", dar daca lipseste mai mult ca sigur ca o sa simti.
In alta ordine de idei, e prima oara cand imi spune cineva ca blogul merge greu: se incarca paginile greu, sau sunt probleme cu pozele? Mersi ca mi-ai spus!