Supa de pui cu galuste


Supa de pui este una dintre preferatele mele in serile friguroase de iarna cand imi place sa o mananc cat mai fierbinte. Nu o evit nici vara pentru ca supa este foarte usoara si nu imi da senzatia de plin sau balonare. Mai mult, de cate ori imi simt stomacul in cuie sau raceala imi da tarcoale includ neaparat si supa de pui in meniu: la mine face minuni, imediat ma simt mai bine.

Supa de pui cu galuste

Ingrediente:
  • 4 pulpe superioare de pui fara piele
  • 1 ceapa mare
  • 3 morcovi de marime medie
  • 1 gulie mica
  • 1 radacina de patrunjel
  • 1 telina mica
  • frunze de patrunjel - de preferinta proaspete
  • cateva boabe de piper, sare
Iar pentru galuste:
  • 1 ou
  • 4-5 linguri de gris - eu prefer grisul nu foarte fin
  • putin ulei
  • putina apa minerala


Pulpele de pui, ceapa curatata si intreaga, 2 lingurite de sare si cateva boabe de piper se pun la fiert in 3,5-4 L de apa. Se lasa la fiert pentru o ora, verificand din cand in cand daca trebuie spumat. Curatam morcovii, telina, gulia si patrunjelul. Morcovii ii taiem in bucati mai mari, restul de legume in cubulete mici. Dupa o ora adaugam si legumele la fiert si ii lasam pe foc pana se fac morcovii (aproximativ o jumatate de ora). Tot acum adaugam si frunzele de patrunjel taiate marunt.

In timp ce se fierb morcovii, preparam si galustele astfel: oul cu putina sare se bate ca pentru omleta, se adauga grisul si se amesteca pana se omogenizeaza. Se lasa amestecul sa se odihneasca pentru vreo 10-15 minute, timp in care grisul se va umfla iar compozitia se va intari, apoi adaugam cateva picaturi de ulei si de apa minerala pana devine ca o pasta mai groasa.


Se da focul mai incet si adaugam in supa o galusca de test: daca se desface in bucatele inseamna ca e prea moale si mai adaugam gris. Cand toate galustele au fost adaugate, lasam supa sa mai dea un clocot, apoi stingem focul, adaugam un pahar de apa rece si punem capacul. Bunatatea de supa este gata!

Un pont de la mine: daca va place supa mai grasa (mie asa imi place) si puii sunt cam slabi se poate adauga in supa si o lingura de ulei - asta dupa prima jumatate de ora de fiert cand deja se poate vedea daca supa o sa fie destul de grasa.

Comentarii