Ciorba de fasole galbena



Ingrediente:
  • afumatura
  • 1/2 kg fasole galbena
  • 3 morcovi
  • 5 rosii
  • o legatura de leustean
  • 1 frunza de dafin
  • sare, piper boabe

Am pus afumatura la fiert in 4 L de apa in care am adaugat o lingurita rasa de sare, vreo 8 boabe de piper si o frunza de dafin. Am lasat carnea sa fiarba la foc mic pentru o ora.

Intre timp m-am ocupat de legume: am spalat fasolea si am rupt pastaile daca erau prea lungi, morcovii i-am taiat rondele, rosiile le-am decojit si le-am taiat bucatele, iar frunzele de leustean le-am maruntit.

Am adaugat pastaile de fasole si am lasat totul sa fiarba pentru inca o ora (verificati pastaile, daca fasolea este trecuta s-ar putea sa dureze mai mult pana fierbe). Dupa o jumatate de ora am adaugat si morcovii si rosiile, si le-am lasat sa fiarba la foc molcom. Cand legumele au fiert, am gustat ciorbica sa vad daca mai era nevoie de sare si am adaugat leusteanul maruntit. Am lasat ciorba sa mai dea cateva clocote, dar nu mai mult de 5 minute ca sa nu se piarda aroma de leustean.

La servire am adaugat si un pic de smantana.

Un pont: puteti congela fasolea galbena (cum?), spalata bine si curatata. Astfel, puteti sa va bucurati de aceasta ciorba delicioasa si in timpul iernii!

Comentarii