Ciorba de fasole cu tarhon


Ador ciorba de fasole boabe. De fapt, ca sa fiu sincera, de fasole sunt eu indragostita. As putea manca la fasole (indiferent ca-i frecata, iahnie, ciorba sau salata) pana nu mai pot.

Astazi va dau reteta ciorbei de fasole, asa cum se face ea in Marginimea Sibiului: cu afumatura si cu mult tarhon. Reteta o am de la mama lui Mr.Green Foot.



Ciorba de fasole cu tarhon


Ingrediente:
  • 500g fasole
  • 1 ciolan afumat
  • 2 cepe
  • 3-4 morcovi
  • 3 rosii
  • 2 frunze de dafin
  • tarhon in otet
  • 1/2 lingurita boia dulce
  • sare, piper
  • ulei



Fasolea se lasa la inmuiat de pe o zi pe alta.

Ciolanul de porc se pune la fiert in 3 litri apa cu o lingurita sare, cateva boabe de piper si frunzele de dafin. Dupa o ora se adauga boabele de fasole scurse de apa si rosiile taiate cuburi. Morcovii rondele si ceapa taiata marunt se calesc in putin ulei, se amesteca cu boiaua, apoi se adauga la ciorba. Se fierbe la foc mic pana fasolea e gata si carnea se desprinde usor de pe os (cam o ora jumatate). La sfarsit se potriveste de sare si piper, se adauga frunzele de tarhon maruntite si 3-4 linguri din otetul de tarhon. Inca un clocot si gata.






Se mananca neaparat cu ceapa rosie, desi merge si cu ceapa verde sau ardei iuti murati.

Sa va fie de bine!



Comentarii

Bunatate pe Pamant! as manca non stop :)) si noi facem cam tot asa, dar fara tarhon, desi cred ca e foarte gustoasa! Pupici multi!!!
Mrs. Green Foot a spus…
Si tu, Alina? :))
A 2a zi numai eu stiu ce e in burta mea, dar mai conteaza? Ciorba de fasole e cea mai buna!

PS: Daca ai tarhon la indemana, baga putin in ciorba. O sa vezi ca o sa iti placa :)
Antonina a spus…
Tarhonul in fasole e demential ! eu pun si o lingurita rasa de scortisoara si ma dau de trei ori peste cap dupa ce-o mananc ;)) Taree buna mai e ! love it.
Mrs. Green Foot a spus…
Scortisoara la ciorba de fasole?! Nu am mai auzit. Dar asa am zis si atunci cand sora-mea a pus scortisoara in tocanita de ficat si pe urma m-am lins pe degete... Asa ca tac din gura si la urmatoarea ciorba pun o lingurita de scortisoara :)
Anonim a spus…
Pus ciolan (de prăvălie), întâmpinat dificultăți la capitolul tarhon. Rezolvat pe parcurs. Adică, mers la piață. (Ca să am, înghesuite într-o sticluță cu oțet mai bunișor, câteva mănunchiuri...)
Nota zece. Mi-am dat o bursă de merit. O împart cu autoarea rețetei.
Mrs. Green Foot a spus…
Multumesc, multumesc :)
da da ;) e un must do ! ;)