Tarhon in otet


"Am pus-o" de 3 borcane cu tarhon in otet... nu de alta, dar am vrut sa ma asigur ca pot oricand sa imi fac ciorba de cartofi cu tarhon!





Ingrediente:
  • tarhon
  • otet din vin (tarie 9 grade)
  • sare

Tarhonul se spala bine, apoi frunzele se rup de pe tulpini si se indeasa in borcan. Cand borcanul s-a umplut, deasupra frunzelor se presara o lingurita sare. Se completeaza cu otet pana se umple borcanul (sau pana toate frunzele sunt acoperite cu otet). Se pastreaza la loc intunecat si racoros.

Si un pont: Nu aruncati tulpinile de tarhon! Cotoarele ramase se rup in bucati si se pun in pungi (pe portii) la congelator.

PS: Stiati ca tarhonul poate inlocui sarea?


Comentarii

Lia a spus…
Supa de cartofi sau de fasole cu
afumatura si tarhon e un deliciu.
Mai pun si in supa de oua si in
supa crema de rosii.
E nelipsit din camara mea de iarna.
Ma uit maine la piata sa vad daca
a aparut si la noi.
MONONOKE KITCHEN a spus…
Foarte buna metoda,
si mie imi place mult tarhonul,
pan-acum l-am folosit mai ales
la ciorba ardeleneasca de porc.
Data viitoare, ma dedau la reteta ta
de ciorba de cartofi,
care mi-a facut teribil cu ochiul
de cand am aterizat prin zona!
Johnny_K a spus…
Aici sunt in asentimentul tau. Tarhonul este printre condimentele mele preferate. Cand eram mic, mancam tarhonul pus de mama cu sare la borcan. :P Ca sa nu mai vorbim de ciorba de cartofi cu tarhon... Deja mi s-a facut pofta! :D
Mrs. Green Foot a spus…
Lia, supa de rosii am mancat doar in combinatiile obisnuite cu patrunjel, busuioc sau leustean. Poate publici varianta cu tarhon, as vrea sa o incerc si eu :)

Mononoke abia astept sa incerci ciorba de cartofi. Pentru o varianta mai usoara, de vara, ai putea scoate afumatura din lista de ingrediente. Sa imi spui daca ti-a placut ciorba :)

Johnny cand eram mica nu voiam sa aud de tarhon! Uram tarhonul! Si uite unde am ajuns... sa imi fac provizii de tarhon :))
Lia a spus…
E o supa crema de rosii cu galuste
de ou si faina,pe care o fac mai ales iarna.
Dar e o idee buna sa o incerc cu
tarhon proaspat.
Te strig cand o fac :)