Prajitura cu rabarbar si sos de vanilie



Pentru prajiturile cu fructe foloseam in general reteta aceasta. M-am gandit sa diversific un pic si sa incerc un alt aluat. Surprinzator, prajitura seamana cu checul la textura - eu ma asteptam sa fie mult mai crocant. Excelent la gust, putin mai dulce, se potriveste perfect cu rubarba. Am primit chiar si un compliment (ciudat) de la Mr.Green Foot: "[Aluatul] e tot asa de bun ca ala de cumparat". (Ha?!)





Ingrediente aluat:
  • 200g + 50g faina
  • 70g zahar
  • 100g unt (la temperatura camerei)
  • 1 ou + 2 albusuri
  • 1 lingurita praf de copt
  • 1 plic zahar vanilat
  • un praf de sare

Ingrediente umplutura:
  • 500g rabarbar
  • 100g zahar

Ingrediente sos:
  • 2 galbenusuri
  • 200 ml smantana dulce pentru frisca
  • 100g zahar
  • 2 lingurite esenta de vanilie
  • 1/2 lingurita nucsoara
* ingredientele sunt pentru o forma de tort cu diametrul de 24 cm.

Faina (doar 200g), praful de copt, zaharul, sarea si zaharul vanilat se omogenizeaza, apoi se freaca cu untul pana se obtine un amestec grunjuros asemanator cu pesmetul. Se adauga oul si albusurile batute ca pentru omleta. Adaugand faina putin cate putin (nu mai mult de 50g) se framanta un aluat tare care nu se lipeste de vas. Aluatul se modeleaza sub forma unei mingi, se infasoara cu folie de plastic si se da la rece pentru o jumatate de ora.

Intre timp pregatim rabarbarul si sosul: rabarbarul se curata si se taie in bucati de aproximativ 2 cm. Pentru sos, galbenusurile se freaca bine cu zaharul. Cand pasta s-a deschis la culoare se adauga restul ingredientelor si se omogenizeaza. Va rezulta un amestec asemeni aluatului pentru clatite. Sosul se va pastra la frigider pana la utilizare (nu mai mult de o zi).

Aluatul se intinde intre doua hartii de copt, apoi se transfera in forma de tort. Se coace la cuptor la 180 grade timp de 25 minute. Peste aluat se imprastie uniform rabarbarul si se presara cu zahar (100g) . Se mai da la cuptor pentru inca 30 minute.

La servire prajitura se stropeste cu sosul de vanilie fierbinte (in prealabil sosul se amesteca bine si se pune la foc mic pana ce da in clocot).

Recomandare: utilizati 2 oua intregi pentru aluat si preparati sosul pe loc in cazul in care prajitura se va consuma doar a doua zi!

Intrebare: rabarbarul se poate congela?!

Si un pont de la mine: incercati compotul din rubarba!




Comentarii

Foarte frumos arata, eu nu ma omor dupa rubarba, dar stiu ca dulceata e foarte buna :) Poti vedea aici un exemplu:

http://oneperfectbite.blogspot.com/2011/04/rhubarb-strawberry-jam.html
Lia a spus…
Prajitura ta imi face cu ochiul.:)
Am primit toamna trecuta de la Lilly,o tufa de rabarbar,care spre marea mea fericire s-a prins.
Asa ca la vara va asasinez cu retetele acrisore... :)
artemiza a spus…
Tare tentanta reteta! Am s-o exersez curand.
Mrs. Green Foot a spus…
Alina, mersi pt link! Daca nu iti place rubarba poti folosi mere ca umplutura la prajitura aceasta :)

Lia, abia astept!

Artemiza, sunt bucuroasa ca vei incerca reteta. Sa imi spui cum ti-a iesit!
Stiu ca nu ne cunoastem prea bine virtual, dar vreau s ate invit sa participi la provocarea "Dulce Romanie" organizata de mine in luna aceasta :) Mi-ar face placere sa te am ca si participant! Pupici si o saptamana energica!
Mrs. Green Foot a spus…
Mersi pentru invitatie! Particip cu cea mai mare placere!
ce bine ca mi-ai adus aminte! sa mai fac si eu o tarta din asta!
Mrs. Green Foot a spus…
Cu rabarbarul la fiecare al doilea pas, tot iti aduceai aminte pana la urma :)