Aluat de tarta (sau cand untul prisoseste)

Am profitat de oferta de la Lidl de saptamana trecuta si am cumparat unt Golden Hills. Din pacate untul avea un gust subtil de branza (rancezeala?!) , dar nu asa de subtil incat sa treaca neobservat pe felia de paine, insa in aluatul de tarta nu si-a facut simtita prezenta. Asa ca am hotarat sa fac stoc de aluat de tarta - aluatul rezista la congelator pana in 3 luni. 

 
Ingrediente:
  • 200g faina 000
  • 100g unt de la frigider
  • 1 ou
  • 2 linguri apa
  • Un praf de sare
Intr-un bol se amesteca faina si sarea. Se adauga untul taiat bucati. Untul se sfaramiteaza cu varful degetelor si se amesteca cu faina. Lucram doar cu varful degetelor, fara sa insistam pe o anumita bucata de unt, luam mereu faina intre degete. La final, aluatul trebuie sa arate ca un nisip mai ud, ca in imaginea de mai jos:



Se face o groapa in mijlocul fainii si se adauga oul batut usor si amestecat cu 2 linguri de apa. Cu o paleta se incorporeaza faina in ou. Daca este prea lipicios, se mai adauga foarte putina faina. Daca aluatul este prea uscat, adica oul nu reuseste sa inghita faina, se mai adauga maxim o lingura de apa. 




Aluatul se muta pe o suprafata rece (eu l-am lasat in acelasi bol) si se framanta pana rezulta un aluat elastic si nelipicios, dar nu mai mult de 20 secunde! Eu pun alarma de la ceas, ca sa fiu sigura ca nu depasesc cele 20 secunde. 

Ce se intampla daca nu rezulta un aluat elastic si nelipicios dupa cele 20 secunde de framantat? Habar nu am, nu scrie in carte. Din fericire nici nu am patit sa nu obtin aluatul elastic si nelipicios. 

Din aceste cantitati iese aluat pentru 2 tarte cu diametrul de 20 cm. Aluatul, invelit in folie sau pus in pungi cu fermoar, se pastreaza la congelator pana la utilizare. 

Inainte de utilizare, aluatul proaspat facut trebuie sa stea la frigider cel putin 20 minute. Cel de la congelator se decongeleaza in frigider peste noapte. 

O sa revin cu retete de tarte din cartea aceasta. 

Comentarii