Schaschlik - Frigarui in sos


Reteta o am de la HP, unchiul lui Mr.Green Foot - vielen Dank für das Rezept, es schmekt mir sehr, sehr gut!

Venind de la HP si avand un nume cu rezonanta germana, eram convinsa ca reteta este de origine nemteasca, dar, dupa cum veti citi aici, m-am inselat :)






Ingrediente frigarui:
  • ceafa afumata
  • piept de pui
  • carne de porc
  • ardei capia
  • dovlecel
  • ceapa
  • boia, sare, piper

Ingrediente sos:
  • 1 dovlecel
  • 1 ardei capia
  • 1 ardei gras
  • 2 catei usturoi
  • 2 cepe mari
  • 200 ml rosii decojite in suc propriu
  • 1oo ml suc rosii
  • 1/2 ardei iute
  • 1 lingura ulei
  • 1 lingura zahar
  • 1/2 lingurita amestec sare si piper
  • oregano
  • 100 ml apa

Stiti cum se fac frigaruile, nu? Carnea si legumele se insira pe bete, se condimenteaza, frigaruile se prajesc la gratar (sau la cuptor)... Nu voi insista in directia aceasta, dar daca aveti ceva nelamuriri vedeti cum am preparat frigaruile haiducesti.

Legumele pentru sos, precum si cele ramase de la frigarui, se taie bucati si se calesc cu putin ulei la cuptor. Cand legumele s-au inmuiat, intr-un colt al tavii se caramelizeaza o lingura de zahar, apoi se amesteca bine cu legumele. Peste legume se toarna rosiile maruntite, sucul de rosii, apa si un pic de vin rosu - stiu, vinul nu era in reteta, dar eu nu am rezistat tentatiei :D Se condimenteaza dupa gust cu sare, piper si oregano. Se da la cuptor pentru aproximativ 20 minute, apoi se adauga frigaruile si se completeaza cu apa (sau vin :D) daca sosul este prea gros. Se mai tine la cuptor inca 20 minute.

Se lasa sa rasufle un pic, apoi se serveste o portie zdravana decorata cu patrunjel sau arpagic uscat. Neaparat cu o bere langa!

Guten Appetit!




Comentarii

alunelu a spus…
Garantat, se poate manca si numai sosul gol :)
Mrs. Green Foot a spus…
Clar! :) Numai grija cu uleiul sa nu iasa sosul prea gretos. Mie mi-a scapat un pic prea mult ulei pt gusturile mele :D
Zazuza a spus…
hihi, influentele turcesti sunt puternice in Germania. dar si invers: a se vedea ortografia :))
semida.seminu a spus…
Buna seara! Sosul cred ca da tot farmecul, doar frigarui face toata lumea! Se va implementa de Pasti, asa ca va multumesc! Aveti un blog interesant!
Mrs. Green Foot a spus…
semida.seminu ma bucur ca vei incerca schaschlik-ul! Sa revii sa imi povestesti daca ti-a placut :)