Blueberry crumble



Abia astept sa apara afinele!!! Pana atunci insa, am desfacut penultima punga de afine congelate... Nu am mai avut chef de tarta sau de clatite, asa ca am aruncat un ochi pe internet si m-am impiedicat de crumble. Ma felicit pentru alegerea facuta, cu un pic de lucru am obtinut un desert demential!

Apropo, care e traducerea "oficiala" in romana pentru crumble?!




Cranberry crumble


Ingrediente:
  • 300g afine (proaspete sau congelate)
  • 150g unt la temperatura camerei
  • 150g faina tip 650
  • 120g + 3 linguri zahar brut
  • 1 lingurita scortisoara


Untul se mixeaza cu faina cat sa se omogenizeze, apoi se adauga si zaharul. Se amesteca bine pana ce zaharul este absorbit si rezulta un aluat sfaramicios. Se da la rece pentru o jumatate de ora, pe urma se piseaza din nou cu furculita.

Intr-o tava mai mica (puteti utiliza si forme de briose) imprastiati afinele, presarati deasupra scortisoara si aproximativ 3 linguri zahar, si impartiti uniform aluatul sfaramitat. Se coace la cuptorul preincalzit timp de 30-40 minute (pana ce aluatul devine auriu).

Prajitura se savureaza calda alaturi de inghetata de vanilie, sau rece la micul dejun alaturi de o cana cu lapte.





Si un pont: daca am reusit sa va conving sa faceti prajitura sfaramitata dar nu aveti afine, folositi in schimb mere. Delicioooooos!



Comentarii

Lia a spus…
Cum se traduce oficial crumble ?
Eu nu stiu,dar as zice sa arunci si dupa mine o cocota din aia cu
turta de afine.:)
Pup.
Bunica a spus…
Credeam ca e prea devreme sa salivez peste tastatura dar se pare ca nu :)))
Arata absolut criminal
Yummm...
Zazuza a spus…
eu zic ca e precum cu sarmalele: daca le traduci, iese un monstru lingvistic :)). crumble e ok. gustul ne intereseaza, nu numele :))
Zebru a spus…
excelent arata si suna! o sa fac, musai :D
nu cred ca exista un sigur cuvant romanesc care sa sumarizeze crumble-ul.
Mrs. Green Foot a spus…
Crumble sa fie atunci :)
Pup
Invizibilul a spus…
Ne distrugi psihic cu retetele astea !
Anonim a spus…
in orice caz, afinele se traduc blueberries :)
Mrs. Green Foot a spus…
ups. pe unde mi-o fi fost capul? pe la crumble, probabil :)

Mersi ca mi-ai atras atentia. am corectat.