Clatite cu branza si afine


In fiecare an astept cu nerabdare lunile mai-iunie, pentru ca atunci apar afinele si pot in sfarsit sa imi prepar desertul preferat.


Clatite cu branza si afine

Ingrediente clatite:
  • 1 ou
  • 2 linguri zahar
  • 6 linguri faina
  • 200 ml apa minerala
  • 50 ml lapte
  • sare

Ingrediente umplutura:
  • 200g afine
  • 300g branza dulce
  • 1 ou
  • 3 linguri zahar


Intr-un vas mai adanc se amesteca ingredientele pentru clatite. Compozitia rezultata trebuie sa fie ca o smantana subtire fara cocoloase. Amestecul se lasa cam 30 de minute la frigider, apoi se coc clatitele intr-o tigaie antiaderenta.

Separat se pregateste umplutura amestecand branza de vaci cu jumatate din cantitatea de afine, galbenusul, zaharul si albusul batut cat sa aiba un pic de spuma. Se adauga si restul de afine, zdrobite in prealabil, impreuna cu sucul rezultat.

Fiecare clatita se umple cu amestecul de branza dulce. Clatitele se impaturesc in forma de patrat sau rulou dupa preferinte.

Rezulta 4 portii (2 clatite/portie).




Si un pont de la mine: umplutura poate fi un desert de sine statator, caz in care se pastreaza in frigider pana la servire (nu mai mult de o ora) si se garniseste cu frunze de menta.


Comentarii

Lia a spus…
Prin natura meseriei,luna aceasta mi-au trecut prin mana tone de
afine.
Cand am ceva din belsug,nu ma mai pot atinge.Am o senzatie de satietate fara ca macar sa ma ating de ele.
Dar vazandu-le la tine,parca ma
inceraca un regret....
Probabil peste o luna am sa le doresc si nu le voi mai avea.
Cred ca-mi pun cateva pungi in congelator. :)
lulu a spus…
Arata tare bine! la mine la tara cresc coacaze, capsuni si zmeura! Am sa incerc reteta ta. Ai dreptate in rest!
Mrs. Green Foot a spus…
Lia, cred ca stiu despre ce vorbesti, dupa o tura de bucatarisit nici nu imi vine sa gust din mancare, am impresia ca m-am saturat doar cu mirosul mancarii.

Cu ce te ocupi? :d De la cercetator, laborant, CTC, degustator, pana la o afacere proprie, muuuulte variante mi-au trecut prin cap. Am fost un pic macar pe aproape? :)
Mrs. Green Foot a spus…
Lulu, cand eram mica in fiecare an imi faceam plinul cu fragi, zmeura, mure sau afine... culese de mine, nu oricum! Acum cumpar de la tiganci :(
Te pup.
Lia a spus…
Mica afacere de familie in domeniul alimentar.
Mica...mica...
noi doi + 1 = noi sutam,noi dam cu
capul :)
Asa ca poti adauga si cerecetator si laborator,si marketing,si design,si aprovizionare si desfacere si sofer si manipulant...
:))
Mrs. Green Foot a spus…
Bafta va doresc. Si spor :)
Lory a spus…
In sfarsit am dat de proprietara acestei retete cu imagini minunate :)
Am vazut-o inscrisa in concurs....asa ca te felicit,arata foarte bine.
Merg sa mai rasfoiesc ..sunt sigura ca am sa gasesc si alte bunatati
Pupici
Lory
Mrs. Green Foot a spus…
Lory mersi de vizita, ma bucur sa vad o bucatareasa vesela la mine in ograda :)

Acum fug inapoi la voi pe blog, am de cautat un dulce deosebit pentru o persoana deosebita.
Te pup