Ficat de pui cu struguri


Aceasta reteta este una dintre primele retete gasite pe internet si una dintre putinele retete pe care o mai fac si astazi. Nu am notat blogul unde am gasit reteta (pe atunci nu ma interesau astfel de detalii :D), dar daca isi recunoaste cineva reteta... sa ma anunte ca sa ii pot multumi :)





Ingrediente:
  • 500g ficat de pui
  • 150g struguri albi
  • 1 ceapa
  • 200 ml vin alb dulce
  • 50g unt
  • 50 ml ulei
  • 1 lingurita chimion
  • piper

Ficatul se spala si se lasa sa se scurga, iar strugurii se curata de seminte. Ceapa taiata marunt se caleste in putin ulei, apoi se adauga si ficatul. Cand ficatul s-a rumenit un pic, se toarna vinul si se fierbe vreo 10 minute pana ce se evapora alcoolul. Se adauga apoi boabele de strugure, untul, chimionul si se pipereaza dupa gust. Se lasa totul sa fiarba la foc potrivit pana ce sosul se ingroasa (~25-30 minute).

Merge bine cu garnitura de orez, piure sau cartofi copti in unt.
Pofta sa aveti!

Comentarii

Lulu a spus…
Nu mi-ai explicat cum ai "facut" cartofii, care arata minunat!De fapt imi plac mai mult legumele decat carnea, din care am consumat excesiv multi ani... Incerc si eu dupa-amiaza, iar cartofii am sa-i fierb separat si apoi ii pun langa ficatei, nu-i asa? O zi buna si multumesc pentru reteta!
Mrs. Green Foot a spus…
Cartofii i-am taiat felii si asezat frumos in tigaie, am pus apa cat sa ii acopere, sare, o bucata de unt - cat te lasa inima - si i-am fiert pana s-a evaporat apa si prajit pana s-au rumenit pe placul meu. La sfarsit un pic de piper si gata :)

Pofta buna!
Lia a spus…
Combinatia asta suna delicios.
Am sa testez cat de curand.
Strugurii dulci acrisori,tamaiosi se pupa dupa parerea mea de minune cu ficatul de pui.
Te pup si merci de pont. :)
Lulu a spus…
Vai ce bunatate a iesit! Am adaugat cateva palarii de ciuperci albe, taiate felii subtiri, pe care le-am calit putin cu ceapa si pe care le-am dat deoparte! Am trecut ficateii prin faina si i-am rumenit impreuna cu doi catei de usturoi taiati marunt. Am pus in cratita cartofii, fierti separat, ciupercile, strugurii si in rest am procedat dupa indicatiile tale. Chimenul i-a dat un gust minunat, mancarea a fost savuroasa, farfuriile au fost bine sterse cu o bucatele de bagheta...dupa care beneficiarii au cazut la pat, asta fiind singura pozitie in care se mai putea sta!
Multumesc mult!
Anonim a spus…
Eu m-am incumetat sa pun in opera reteta. Am pus tot ce era indicat.Inclusiv struguri migaliti de samburi. Pus si chimion. Iesit o minune. Gust serafic. Pamanteanul mancat cu mare pofta. Baut apoi, in afara retetei, una canita cu vin rosu cardinal, usor amarui. Toti s-au placut intre ei si tot ei spun in cor multumesc dnei The Green Foot.
Mrs. Green Foot a spus…
Lia sunt super buni tamaiosii in reteta asta. Pacat ca la noi in piata li s-a cam dus vremea :(
Mrs. Green Foot a spus…
hahaha pai asta-i o reteta complet noua. Lulu sa stii ca o sa incerc si varianta ta, chiar suna bine!
Mrs. Green Foot a spus…
Dl Jacota ma bucur sa aud ce succes au avut ficatii cu struguri... si ca s-au impacat bine cu vinul acela rosu amarui cu care imi faceti pofta :)