Pulpa de miel impanata


De data aceasta bucatar sef a fost tatal lui Mr.Green Foot care a coordonat cu succes operatiunea "Pulpa de miel impanata". Eu am jucat rolul unui paparazzi: m-am tot invartit, pozat, furisat pe acolo incercand sa fur meserie. Si iata ce am aflat...


Pulpa de miel impanata

Ingrediente marinada:
  • 1/2 L apa
  • 200 ml vin rosu
  • 3-4 lingurite sare
  • 1 lingurita boabe de piper
  • 1 lingurita boabe de mustar
  • frunze de busuioc

Ingrediente friptura:
  • 2 pulpe de miel (~2 kg)
  • 2-3 felii de slanina de 1 cm grosime
  • 1 capatana de usturoi
  • 5-6 cepe de marime mijlocie
  • 2-3 morcovi mari
  • 1 L vin rosu
  • 3 frunze de dafin
  • unt
  • ulei
  • boia dulce
  • usturoi granulat
  • sare, piper


Se prepara o marinada din apa, sare multa, piper, frunze de busuioc, un pahar de vin, iar pulpele de miel se lasa la marinat in aceasta zeama de pe o zi pe alta.

Pulpele de miel se curata de gelatina (peste noapte se formeaza un strat de mazga) si se inteapa ici colo cu varful unui cutit.


Pulpa de miel impanata

Fiecare intepatura se umple fie cu un catel de usturoi putin zdrobit, fie cu o bucatica de slanina.


Pulpa de miel impanata
Carnea se sareaza si se presara cu boia si usturoi granulat. Tava se unge cu unt din belsug, apoi se pun pulpele si 2 pahare de vin (400ml) si se dau la cuptor pentru 40 minute la foc potrivit. Din cand in cand pulpele se verifica sa nu se arda si se stropesc cu zeama din tava.


Pulpa de miel impanata

O tuica de prune? Hai noroc!

Pulpa de miel impanata

Intre timp se curata si se taie rondele subtiri cepele si morcovii. Ceapa si morcovii se pircalesc in tigaie cu putin ulei. Dupa 40 minute se scoate tava din cuptor, pulpele din tava, si in tava se imprastie uniform ceapa si morcovii (inclusiv uleiul in care s-a prajit), apoi se aseaza frumos pulpele si se mai toarna 3 pahare de vin (600ml), se adauga foile de dafin rupte bucati, cateva frunze de busuioc si se da la cuptor pentru inca vreo ora la foc mic.

Hai inca o tuica mica si nu uitati sa stropiti carnea din cand in cand!


Pulpa de miel impanata

Si iata si finalul povestii:


Pofta buna!

Comentarii

lulu a spus…
Asta nu-i mancare, e poezie de-a dreptul! Imi place si paharul cu buline, (si tatal meu are unele din astea, luate de la magazinul...comunal) si tava, care se vede ca a mai fost folosita! Iar de maini ce sa mai zic!? Maine bune si trudite... Apropos, nu ai mai gasit vreo poezie frumoasa? Noapte buna!
Lia a spus…
Noroc ca tocmai am mancat.
Ca altfel lingeam monitorul :)
Faina reteta,prezentarea si pozele.
Considera ca am inchinat si o palinca.
Pentru ca inainte de mancare chiar am baut una de bucurie ca am terminat curatenia.
Transmite complimente bucatarului!
Mrs. Green Foot a spus…
Lulu nu am mai avut timp de citit in ultima vreme, dar dupa Paste promit sa imi iau revansa!

Lia tare am mai putut sa rad la imaginea cu linsul monitorului :))

Hai noroc de la bucatar!
Lia a spus…
Piciorus,

Am intrat sa-ti doresc Sarbatori frumoase si un Paste Fericit!
Sa va aduca iepurasul,pace,liniste,
bucurii,dragoste si speranta.
Te pup cu drag,

Lia
Mrs. Green Foot a spus…
Lia multumesc pentru urare, la fel iti doresc si tie: Sarbatori Pascale cat mai frumoase alaturi de cei dragi tie!