Chec cu lamaie


Checul acesta il planuisem pentru cheful de la curs. A apucat insa sa il guste Mr.Green Foot si... nu s-a mai dezlipit de el. Il inteleg insa, este un chec foarte aromat, dulce-acrisor, care poate provoca dependenta.

Reteta o am de la mama mea. Pusi Marcsa!





Ingrediente chec:
  • 4 oua
  • 190g zahar
  • 200g faina
  • 2 lamai
  • 3 linguri ulei
  • 3 linguri apa
  • 1 plic praf de copt
  • sare

Ingrediente glazura:
  • 1 lamaie
  • zahar pudra

Galbenusurile se freaca bine cu zahar, iar cand pasta s-a deschis la culoare se adauga coaja rasa de la cele doua lamai, uleiul, sarea (cat intra pe varful unui cutit) si praful de copt care se stinge cu sucul celor doua lamai. Se omogenizeaza, apoi se adauga faina si cele trei linguri de apa. Se amesteca bine, astfel incat sa nu ramana cocoloase de faina. In cele din urma se adauga albusurile de ou batute spuma, amestecand usor de jos in sus.

Amestecul se toarna intr-o tava de chec tapetata cu hartie de copt si se da la cuptor 40-50 minute la foc potrivit (dupa o jumatate de ora verificati checul, este gata cand trece de testul scobitorii).

Cand checul s-a racit, se prepara si glazura de lamaie. Se amesteca zeama de la o lamaie cu 2-3 linguri de zahar pudra. In continuare se adauga cate o lingura rasa zahar pudra si se amesteca bine, pana cand rezulta o glazura consistenta, mai groasa, dar care se intinde usor. Cantitatea si consistenta se regleaza adaugand fie suc de lamie, fie zahar (deci sa mai aveti la indemana cel putin o lamaie). Partea frumoasa la glazura aceasta e ca nu ai cum sa o strici!

Glazura se intinde peste chec si se lasa la intarit - intr-o ora, doua e gata!

O primavara frumoasa va doresc!






Comentarii

Vasi Dubreu a spus…
O primavara minunata va doresc!
Retete cat mai multe si poze cat mai frumoase :))))!
Mrs. Green Foot a spus…
Mersi Vasi! O primavara frumoasa si cat mai roditoare va doresc si eu. :*
Anonim a spus…
Am facut acest chec si a iesit foarte bun,pufos si aromat.
Poate fi numit si chec economic sunt ingrediente putine si la indemana orcui.
Mrs. Green Foot a spus…
Hehehe, ai dreptate cu checul economic. Desi varianta publicata e chiar de lux - mama mea o face cu o singura lamaie :)

Ma bucur mult ca este pe placul tau!
Anonim a spus…
Rodica:am facut checu e foaete bun si ieftin multumesc
Mrs. Green Foot a spus…
Rodica, iti multumesc pentru comentariu. Ma bucur tare mult cand aflu ca retetele de pe blog i-au fost cuiva de folos.

O saptamana faina iti doresc!
Cornelia a spus…
Am făcut acest chec şi a ieşit fabulos. Singura diferenţă a fost că am pus cacao într-o parte de aluat şi am făcut chec mozaic. L-am copt in formă de guguluf. Soţul meu a fost impresionat :)
Mrs. Green Foot a spus…
Super! Si mie imi place sa mai modific pe ici pe colo: chiar azi am facut din nou checul si am adaugat in plus niste prune uscate. :)
Anonim a spus…
este cel mai bun chec pe care l-am mancat vreodata. aromat, pufos, dulce exact cat trebuie, perfeeect!!
Mrs. Green Foot a spus…
You made my day :)
Mersi.