Chiftelute de mei cu sos de iaurt si leurda




Imi plac la nebunie chiftelutele de legume - in general in orice combinatie ar fi ele. Mai jos va dau reteta la chiftelutele de mei cu legume, iar in poza aveti chiftelute de mei fara legume :) 





Ingrediente chiftelute:
  • 100g mei decorticat
  • 1 ou
  • 1 cartof
  • 1 morcov
  • 4-5 linguri mazare verde
  • 1 lingura ketchup/sos de rosii (nu pasta de rosii!)
  • 4-5 catei de usturoi
  • 1 lingurita boia dulce
  • 1/2 lingurita nucsoara (optional) 
  • ca. 2 linguri verdeturi tocate (patrunjel, marar, coriandru)
  • sare, piper
Ingrediente sos:
  • iaurt grecesc (cel de la Mandra este foarte bun)
  • o legatura de leurda
  • sare
Meiul se fierbe la foc mic in apa de 3 ori cantitatea de mei (in acest caz in 300 ml apa). Cand apa s-a evaporat, meiul se amesteca energic cu lingura si se lasa la racit. Cartoful, morcovul si mazarea (daca e congelata) se fierb in apa cu putina sare. Cartoful se face piureu, morcovul se taie bucatele mici. Cuptorul se preincalzeste la 200°C.

Intai se prepara sosul: iaurtul grecesc se amesteca cu leurda tocata marunt. Se sareaza dupa gust. Sosul se pastreaza la frigider pana la servire.

Intr-un bol se amesteca meiul, legumele fierte si restul de ingrediente. Daca sunteti fani de usturoi adaugati o cantitate mai mare, daca nu va place nucsoara renuntati la ea, iar verdeturile sa fie proaspete daca se poate - daca nu e posibil merge si cu uscate. Condimentati cu sare si piper dupa gust.

Cu mainile umede se modeleaza chiftelute. Acestea se asaza in tava tapetata cu hartie de copt si se dau la cuptor. Dupa ca. 20 minute se intorc pe partea cealalta si se mai lasa inca vreo 10 min pana se rumenesc un pic.

Chiftelutele de mei se vor muta din tava abia dupa racirea lor - cat sunt calde ele se sfaramiteaza usor.

Serviti chiftelutele ca fel principal alaturi de o salata si sosul de iaurt. Sun sigura ca o sa va placa mult!


Pofta buna!


Un pont: incercati si alte combinatii de legume - linte, hrisca, naut cu ciuperci, broccoli, fasole verde, conopida, varza, etc. Important e sa pastrati cartoful fiert, acesta face ca chiftelutele sa fie mai moi si mai pufoase.

Un pont dulce: salata de mei cu fructe.























Comentarii