Rosii coapte la cuptor si un fel de risotto


Reteta rosiilor coapte e de aici. Daca aveti sansa sa rasfoiti cartea va rog sa o faceti, o sa plecati mai bogati de langa ea!

Risotto nu e chiar risotto - e de fapt pilaful facut de mama mea, din care am scos tot ce nu era orez si am adaugat ce credeam eu ca defineste un risotto. Deci sa nu avem vorbe , eu v-am avertizat.






Ingrediente:
  • rosii (sa nu fie prea mari)
  • foi de dafin (cine are proaspat sa imi spuna si mie de unde)
  • usturoi
  • ulei de masline
  • piper proaspat macinat

Ingrediente pentru un fel de risotto:
  • 1/2 pahar orez
  • 1 pahar vin alb (vedeti sa fie mai de calitate)
  • putin ulei
  • putin unt
  • parmezan
  • sare, piper proaspat macinat

Rosiile se taie in jumatati si se aranjeaza cu fata taiata in sus intr-o tava. Printre rosii se inghesuie catei de usturoi (curatati!) si foi de dafin - o frunza si un catel pentru fiecare rosie. Se stropesc apoi rosiile cu ulei de masline, iar deasupra lor se imprastie piper proaspat macinat. Se da la cuptor - foc mediu - pana cand rosiile se inmoaie bine si pe margini incep sa se arda.

Intr-o craticioara se incinge putin ulei si se adauga orezul. Se amesteca bine, apoi vinul se toarna peste orez. Focul se da pe minim, se pune capacul si se lasa sa fiarba 5 minute fara sa amestecati. Apoi amestecati bine. Daca e prea zemos pentru gustul vostru, lasati orezul pe foc, amestecand mereu, pana cand vinul se evapora. Cand orezul are textura dorita se adauga untul si parmezan ras. La final se sareaza (daca mai este nevoie) si pipereaza.

Rosiile coapte sunt minunate langa acest risotto. Recomandarea mea e sa mai presarati deasupra rosiilor si orezului niste parmezan ras.

Sa va fie de bine!




Bine v-am regasit :) 













Comentarii