Compot din struguri


Sa stiti ca ar cam fi timpul sa va faceti proviziile pentru iarna! Cateva borcane cu zacusca si 2-3 cu dulceata nu trebuie sa lipseasca din camara nimanui. Daca nu stiti ce conserve sa puneti sau, dimpotriva, doriti sa incercati o alta reteta de dulceata sau muraturi, va recomand "Bucatareli la borcan". Sigur veti gasi aici macar un borcan care sa va faca cu ochiul.

Eu va fac pofta cu un compot de struguri. Va puteti juca cu reteta si sa adaugati condimente - scortisoara, vanilie, nucsoara sau coaja de portocala ar fi doar cateva idei. Va propun insa ca la prima tura sa respectati reteta mea: o sa descoperiti in borcane un compot foarte, foarte aromat! Cand am cerut reteta de la bunica mea, am fost uimita sa descopar ce putine ingrediente stateau la baza deliciosului compot pe care il tot degustam.

Mersi bunica!






Ingrediente:
  • struguri cu bob mare
  • zahar
* am folosit borcane de 450 ml


Strugurii se spala si se aleg boabele mari si tari. Boabele alese se aseaza in borcane (borcanele se umplu doar 3 sferturi!), se adauga 2 linguri de zahar/borcan, apoi se toarna apa rece, lasand un spatiu liber de 1 cm de la gura borcanului. Borcanele se inchid bine cu capace.

Intr-un vas suficient de inalt se intinde un prosop, deasupra se aseaza borcanele cu compot, se toarna apa cat sa ajunga de 2 degete sub capace, apoi peste borcane se intinde un alt prosop. Oala se pune la fiert la foc mic pentru 30 minute. Cand borcanele s-au racit destul incat sa le puteti manevra fara probleme, se scot din oala si se sterg de apa, apoi se impacheteaza bine in paturi si se lasa pana a doua zi sa se raceasca complet. Compotul se pastreaza intr-un loc racoros si intunecos.




Comentarii

Vasi Dubreu a spus…
Acsta este compotul nostru preferat, dar am facut intr-un an din struguri de masa albi si din negrii. Sa stiti ca s-a cunoscut diferenta. Cei negrii dau un gust mai rau, asa ca am renuntat sa ii mai folosesc la compot. Ii mancam asa cruzi.
O zi buna!
Antonina a spus…
delicioasa imagine!
Mrs. Green Foot a spus…
Mersi Antonina.

Vasi, bunica mea face doar din struguri albi. Eu am ales strugurii negri pentru culoarea (mai) frumoasa a compotului. Nu am remarcat sa fie mai rau la gust fata de cel facut din strugurii albi. Dar sincera sa fiu, nici nu stiu sigur din ce struguri fac compotul :)), de obicei aleg strugurii care arata cel mai bine si sunt cei mai gustosi.