Lasagna cu vinete



Mi-e pofta de rosii. De rosiile pe care le mancam in copilarie - micute si durdulii, cu varful putin tuguiat, rosii, zemoase si dulci. Asa tin minte ca erau acele rosii: un deliciu, indiferent daca le savuram pe post de desert sau alaturi de branza de burduf si coaja de pita proaspata. Am descoperit intre timp rosiile cherry, rosiile galbene si rozalii, rosiile din Turcia sau Olanda, rosiile de sera, rosiile bio, rosiile dulci sau fara gust, apatoase sau atoase... Si mi-am schimbat preferintele: acum imi plac mai mult castravetii si ardeii capia.

Radu Popovici e pe urmele rosiei, ajuns undeva prin anii 1900. Abia astept sa aflu si restul istoriei. Cine stie, poate reusesc sa dau de urma rosiilor copilariei mele.






Ingrediente pentru 3-4 portii:
  • ~15 foi lasagna
  • 2 vinete
  • ~50g cascaval(Gouda)
  • 2-3 linguri parmezan ras
  • 300 ml sos de rosii
  • 500 ml lapte
  • 2 lingurite unt
  • 1 lingura faina
  • 4-5 catei de usturoi
  • 1 lingurita nucsoara
  • 1/2 lingurita scortisoara
  • 1 lingurita zahar
  • 3-4 frunze de busuioc
  • ulei
  • sare, piper
* tava utilizata: 20x30cm


Usturoiul se piseaza marunt si se amesteca cu 2-3 linguri ulei. Vinetele se taie rondele cu grosimea de 1 cm, se sareaza, se ung cu uleiul de usturoi si se dau la cuptorul preincalzit pana capata o culoare usor maronie. Grija sa nu se arda!

Intr-o cratita se topeste untul, se adauga faina si se amesteca pana la omogenizare. Se tine pe foc pana se prajeste un pic faina (fara sa se arda insa!). Se toarna laptele incet, amestecand mereu sa nu se faca cocoloase. Se adauga nucsoara si se condimenteaza cu sare si piper dupa gust. Se ia de pe foc cand compozitia s-a ingrosat.

Intr-un bol se amesteca sucul de rosii, zaharul, scortisoara si frunzele de busuioc maruntite.

Cascavalul se taie felii. Foile de lasagna se fierb in apa cu sare conform indicatiilor de pe ambalaj.

Se unge tava de lasagna cu sos de rosii, se pune un strat de foi, deasupra se toarna sosul de rosii, urmeaza feliile de vanata, feliile de cascaval si un strat de sos becha­mel. Se repeta pro­ce­sul pen­tru fie­care strat, cu foile, sosul de rosii, vinetele, becha­me­lul si cascavul pana se ter­mină ingre­dien­tele. Peste ultimul rand de foi se pune doar sos bechamel peste care se presara parmezan.

Se da la cuptor pentru 25 minute la foc moderat. Se lasa la racit vreo 5 minute inainte de servire.

Pofta-n burta!




Comentarii

Lia a spus…
Pe unde ti-au umblat Piciorusele,
ca mi-a fost dor de tine.
Am inteles ca te-ai dus pe urma rosiilor.:)
Lasana cu vinete nu am facut,dar nu e tarziu sa incerc,ca vremea vinetelor abia incepe.
Te pup .
Mrs. Green Foot a spus…
Dupa rosii, dupa rosii...
Zilele acestea am avut chef mai mult de citit decat de scris :)

Apropo de lasagna, la varianta aceasta mi-a placut cel mai mult sosul bechamel cu nucsoara, am tot mancat din sos si nu imi venea sa ma mai opresc. La sfarsit m-am trezit fara sos, se vede si in poza cu ultimul strat "neaparat cu sos bechamel" lipseste cu desavarsire :D

pusi
Lia a spus…
Aha,

Ai lins cratita pisoias .:)

Cat despre nucsoara,sunt doua categorii de consumatori.
Cei care o iubesc si cei care o urasc.
Daca reteta o cere,eu pun .Dar pun putin de tot ,pentru ca inca nu m-am imprietenit cu ea .
gaby_d a spus…
Ce prezentare frumoasa!
Vreau si eu sa gust :D.
Mrs. Green Foot a spus…
Lia, si la mine a durat destul d emult procesul de imprietenire cu nucsoara. Dar acum folosesc foarte des: si in dulciuri/prajituri cat si in mancaruri de tot felul. Nici nu mai sunt sigura la ce se potriveste exact, dar mie imi place mult :)
Mrs. Green Foot a spus…
Gaby nu mai e. Dar data viitoare ma voi gandi si la tine :)
de cand ma tot gandesc sa fac asa ceva! acum m-ai motivat! ;)
Mrs. Green Foot a spus…
Target completed :)