Spanac ardelenesc



Intrebandu-ma o data cu glas tare - mancam spanac bineinteles - cum pot sa existe oameni carora sa nu le placa deloc spanacul, Mr. Green Foot m-a luminat: "stii, nu toata lumea gateste spanacul asa, unii doar fierb putin spanacul in apa si ti-l pun pe masa, gata hai mananca!"

Ahaaa, deci sa fie clar: verzaciunea mea e mai putin sanatoasa, dar e asa de buuuuuna!



Spanac ardelenesc


Ingrediente:
  • 500g spanac (proaspat sau congelat)
  • 400 ml lapte 3.5% grasime
  • 4-5 catei de usturoi
  • 1 lingura faina
  • 1/2 lingurita sare
  • ulei

Spanacul se pune la fiert pana cand se inmoaiele frunzele (cam 10-15 5-10 minute). Se scurge bine de apa si se toaca marunt cu cutitul sau cu robotul de bucatarie. Atentie, sariti peste pasul acesta daca folositi spanac gata maruntit si congelat - din acela la punga cum se gaseste prin magazine.




Intr-o oala se toarna putin ulei, cat sa acopere fundul cratitei, se adauga faina si se amesteca bine pana nu raman cocoloase. Apoi se pune pe foc pentru 1-2 minute cat sa se prajeasca un pic faina, fara sa se arda insa. Nu uitati sa amestecati mereu! Se adauga spanacul, sarea si se toarna treptat laptele amestecand continuu. La final se adauga usturoiul pisat si sare (daca papilele mai cer), se mai lasa pe foc sa dea cateva clocote si gata.

Se serveste cu cartofi prajiti si ochiuri. Sau cu cartofi prajiti si friptura de vitel/porc cu prune. Sau cu cartofi prajiti si carnati prajiti. Bine, bine, cartofii prajiti pot fi inlocuiti cu cartofi natur - sau cartofii eliminati de tot din combinatie, puteti renunta la rantas si sa folositi lapte cu 0.1% grasime... dar nu stiti ce pierdeti. Pe bune!

Hai pofta buna!





Comentarii

Lia a spus…
Da exact asa il fac si eu.
Si il mancam cu oua ochiuri sau cu bundas kenier (paine cu ou).
Si Domnul tau are perfecta dreptate.
Cred ca numai in Ardeal se gateste asa.
Miam, mi-ai amintit de spanac, nu am facut de mult timp, si acum mor de pofta cand ma uit la poza ta! si eu il fac aproximativ la fel :) Te pup!
alunelu a spus…
Combinatia mea preferata e cu ochi si carnat fript.
Da urzici, urzici aveti pe-acolo?
Zazuza a spus…
asa fac si eu spanacul, fara faina doar. il ador! dar la mine in casa verziturile nu sunt asa iubite, uf! dar nu-i nimic, mai mult verde pentru mine :))
Mrs. Green Foot a spus…
Lia, ce placut suna urechilor bundas kenyer :*, paine cu ou e de-a dreptul sarac (in exprimare :))
Te pup
Mrs. Green Foot a spus…
Lasa Alina, ca suntem chit, ca si eu mor de pofte cand vad tortul tau :D
Mrs. Green Foot a spus…
nonick nu am gasit urzici (inca). In schimb am gasit leustean!!!
Yupiiiiiiiiiiiii :)
Mrs. Green Foot a spus…
Zazuza, te rog sa ma crezi, la tine ma gandeam cand am facut spanacul acesta: stiam ca esti pasionata de verziciuni, eram sigura ca ai manca o portie... Apoi m-a apucat rasul de una singura, gandindu-ma cum iti ramane spanacul intre sarme :)) Nu te supara pe mine!
alunelu a spus…
"paine cu ou" ii spun doar neavizatii ;) la mine acasa se cheama "friganele"
Mrs. Green Foot a spus…
Ai pus punctul pe i! Mersi :)
clar! vaicarelile mele pe tema sarmelor au fost extrem de plastice :)))). si epopeea continua hahah
Maya a spus…
Eu ador spanacul,si-l gatesc în toate felurile.Îl servesc de la crud în salate,pîna la varianta asta mai nesanatoasa(care de altfel este cea mai gustoasa :D ),care a fost prima varinata gatita de mine.

Singura diferenta este ca eu pun usturoiul pisat de la început,si-l prajesc odata cu faina.Nu-l las sa se maroneasca.Cred ca rezultatul final nu difera fata de reteta ta.

În ultima vreme,nici nu prea toc spanacul.Dupa ce-l fierb putin îl prelucrez asa cum este.Îmi place sa am ce mesteca,egal cum il pregatesc =))

Adevarul e ca am avut spanac tinerel din productie proprie,si frunzulitele au fost tinerele,si s-au "maruntit" de la învîrtit :D
Mrs. Green Foot a spus…
Iese la fel, doar ca in varianta mea se simte mai tare gustul de usturoi... ceea ce mie imi convine de minune :)

Mersi de vizita Maya!
wine and knives a spus…
ntzz, nu-i numai in ardeal. va confirm ca si-n baragan se face cam la fel, mai putin faina.

la noi se mananca cu ou ochi si mamaliga. hmmm, deja mi-e foame :D
Mrs. Green Foot a spus…
Stiu, nu se gateste asa doar in Ardeal, mi s-a atras deja atentia de cateva ori :)) Poate ar trebui sa schimb titlul in "Spanac romanesc" :))

Spanac cu mamaliga nu am mai mancat, de fapt nici nu am mai auzit de combinatia aceasta. Da' trebuie sa fie bun!
Anonim a spus…
Hello
Cat de "mai putin sanatos" este spanacul gatit asa? Mai putin sanatos decat spanacul doar fiert, sau nesanatos? :)
Eu incerc in ultima vreme sa mananc mai sanatos si sa slabesc putin, si as vrea sa stiu daca mancarea asta tot se incadreaza ca mancare sanatoasa.
Mrs. Green Foot a spus…
Off.
Pai as zice mai putin sanatos decat spanacul doar fiert. Dar nu total nesanatos...hmmm grea intrebare.

Din punctul meu de vedere, o alimentatie sanatoasa inseamna echilibru. fara exagerari culinare. nu bagat in tine pana simti ca nu mai poti. atentie la ce bagi in tine. Da. Totusi un pic de spanac ardelenesc rau nu iti va face. Dar asta e doar parerea mea :)