Salata de sparanghel si ridichi


Sa va povestesc cum am ajuns eu sa folosesc pentru prima oara sparanghel. Prima mea intalnire cu aceasta leguma a fost cand am mancat din supa crema facuta de A. Bun bun! Apoi am uitat de sparanghel... pana acum vreo luna cand tentatiile au inceput sa curga. Intai si intai am inceput sa dau de sparanghel la tot pasul - deh e vremea lui! Apoi M., matusa lui Mr.Green Foot, mi-a povestit mai multe despre sparanghel: cum se recunoaste un sparanghel proaspat, diferentele dintre sparanghelul verde si cel alb, metode de prepare, etc. La intoarcerea de la rudele lui Mr.Green Foot gasesc in tren o revista. Freundin. Cand ajung la sectiunea dedicata retetelor ce vad? Vreo 7 retete care aveau ca ingredient principal sparanghelul. Picatura care a umplut paharul a fost invitatia Alinei de a participa la editia de mai al proiectului "Dulce Romanie". Ingredientele alese de Alina: dulce de leche si, bineinteles, sparanghelul.

Iata-ma deci si pe mine cu o adaptare dupa o reteta din revista Freundin 10/2011.






Ingrediente:
  • 500g sparanghel alb (proaspat)
  • 150g rosii cherry
  • 1 legatura ridichi
  • 1 praz mediu (partea alba)
  • 2-3 cepe verzi (coditele)
  • ~100g cascaval cedar

  • 3 linguri otet
  • 3 linguri ulei
  • 4 lingurite mustar clasic
  • 1 lingurita zahar
  • sare, piper

Se curata sparanghelul de fibrele atoase, se taie capetele lemnoase, se spala bine si se taie in bucati de 2-3 cm lungime. Ridichii, prazul si coditele de ceapa verde se curata si se taie rondele. Rosiile se lasa intregi sau se taie in jumatate dupa preferinte. Se amesteca toate legumele.

Separat se prepara un sos din otet, ulei, mustar si zahar. Se condimenteaza dupa gust cu sare si piper. Se toarna sosul peste salata si se amesteca usor. La servire se presara deasupra cascaval ras.

Salata se savureaza ca atare sau ca garnitura pentru friptura de vita la gratar.

Si un pont de la mine: sparanghelul se pastreaza in frigider cu tulpinile infasurate in prosoape de hartie umede sau scufundate cu partea taiata in putina apa rece.


Si pentru ca e ceva nou pentru mine, am vrut sa stiu mai multe despre sparanghel. Se pare ca este o mica comoara de vitamine, enzime si foarte multe saruri minerale. Este indicat diabeticilor si in curele de slabire, avind o valoare calorica foarte mica. Sparanghelul crud este recomandat anemicilor si suferinzilor de astenie fizica sau intelectuala. Mai multe informatii despre sparanghel gasiti aici.





Comentarii

Arata superb salata Green Foot si ma bucur foarte tare ca participi cu ea la provocarea tinuta de mine! inca nu am preparat sparanghel alb, am vazut in supermarket, dar intotdeauna ma tenteaza cel verde :) ma bucur ca am primit un feedback foarte pozitiv in privinta asparagusului, ma temeam ca lumea il va evita :) Pupici si un sfarsit de saptamana placut!
Mrs. Green Foot a spus…
Alina, sa stii ca si eu am stat pe ganduri daca sa folosesc sparanghel verde sau nu. Dar cum reteta era cu sparanghel alb, asa a ramas. Se pare ca sparanghelul alb este mai dulce decat cel verde... asa o fi, o sa verific teoria la urmatoarea reteta cu sparanghel :)

Mersi din nou pentru invitatie. Si iti doresc si tie un sfarsit de saptamana frumos!
Lia a spus…
Asta-i salata care statea ascunsa !
Sparanghel nu am mancat nici eu de multe ori,dar la fel ca si anghinarea mi-a lasat o amintire placuta.
Gustul lui fin e potrivit in salata.
Iar a ta m-a cucerit,freundin . :)
Mrs. Green Foot a spus…
Anghinare inca nu am gustat, dar urmeaza: mi-am propus ca anul acesta sa gust din cat mai multe fructe si legume necunoscute mie. Sparanghelul verde va fi urmatorul incercat, sunt curioasa la diferentele de gust fata de cel alb.
Pup, freundin :)
Zazuza a spus…
dap, in spatiul teuton sparanghelul e la mare cautare. si eu nu pot decat sa ma bucur :))! faina reteta ta!
Mrs. Green Foot a spus…
La mare cautare! :D
Anonim a spus…
Ceea ce nu am reusit sa gasesc este daca se poate consuma crud. Peste tot este fiert. Are ceva daca se consuma crud, in salate?
Mrs. Green Foot a spus…
Din cate stiu eu, nu exista contraindicatii in consumarea sparanghelui crud, eu am mancat de multe ori - si fara urmari negative :D. Desigur nu este recomandata consumarea lui in anumite boli (guta, de exemplu). De aceea daca suferi de vreo boala care necesita o dieta speciala, mai bine consulta medicul inainte de introducerea unor alimente noi in meniul tau.