Lecsó - Ghiveci de legume

Ghiveciul de legume are, pentru mine, gustul copilariei, pentru ca in timpul verii mama facea foarte des lecsó. Si cu smantana din aceea grasa de la tara, de la bunici, uai ce bun era... Zilele acestea mi s-a facut dor de lecsó. Si am facut de pofta desi nu e vreme de ghiveci. Dar a iesit bun, chiar si asa cu rosii din Olanda.
Ingrediente:
  • 4-5 rosii
  • 3 morcovi
  • 2 ardei (sau un ardei si un gogosar)
  • 4 cepe verzi sau o ceapa alba
  • 2 cartofi
  • 5 catei de usturoi
  • 100 ml suc de rosii
  • 1 frunza de dafin
  • 3-4 fire de patrunjel
  • 1/2 lingurita cimbru uscat
  • 1/2 lingurita zahar
  • 1 lingurita sare
  • 1/2 lingurita piper
  • ulei
Treaba-i simpla: se incinge putin ulei, se adauga ceapa maruntita, usturoiul taiat felii si morcovii taiati rondele. Cand ceapa s-a inmuiat un pic se adauga rosiile taiate cuburi (grija sa nu se piarda nici un strop de suc), ardeii si verzaciunile. Se toarna sucul de rosii si inca 200 ml apa, se condimenteaza cu zahar, sare si piper (chiar si un pic de ardei iute daca aveti si daca va lasa inima). Se lasa sa fiarba la foc mic pana cand morcovii sunt aproape facuti (cam 30 minute). In cele din urma se adauga si cartofii taiati cuburi si se mai tine pe foc inca vreun sfert de ceas.
Lecsó se savureaza ca atare sau alaturi de carnati prajiti, ochiuri sau smantana. Pofta buna!

Comentarii

Lia a spus…
Mama ce bun e !
Si eu il mananc cu ochiuri de ou.
Poza superba si generatoare de.... bale,ca de obicei. :)
Stiu ca nu m-am exprimat literar,dar e realitatea cruda. :)
Elena a spus…
Arata bine ghiveciul tau de legume iar fotografia este faina tare. Si noi am facut zilele trecute ghiveci de legume, a iesit tare bun - doar ca l-am facut un pic mai dietetic