Tort de roscove



Despre tortul de roscove doar atat: un amic, dupa ce l-a gustat, m-a cerut de nevasta :))



Tort de roscove


Ingrediente blat:
  • 200g faina
  • 250g zahar
  • 450 ml lapte
  • 70g pudra de roscove
  • 35 ml ulei
  • 1 plic praf de copt

Ingrediente crema:
  • 500g smantana dulce
  • 200g ciocolata amaruie (min 50% cacao)
  • 50g zahar pudra
  • 2g gelatina
  • 250g visine (congelate sau din compot)

Ingrediente glazura:
  • 150 ml smantana dulce
  • 175 ml apa
  • 225g zahar pudra
  • 75g pudra de roscove
  • 8g gelatina
* ingredientele sunt pentru un tort cu diametrul de 24 cm.

Se amesteca faina cu praful de copt, zaharul si pudra de roscove. Se toarna incet laptele si uleiul amestecand mereu sa nu se faca cocoloase. Va rezulta un amestec lichid asemanator aluatului pentru clatite. Aluatul se toarna intr-o forma tapetata cu hartie de copt si se da la cuptorul preincalzit pentru cca o ora (pana trece testul scobitorii). Dupa racirea completa blatul se taie in 2 jumatati.

Gelatina (2g) se pune la inmuiat in 2-3 linguri apa rece. Din smantana dulce se bate o frisca tare la care se adauga zaharul, ciocolata topita la bain-marie si in cele din urma gelatina. Se amesteca rapid si foarte foarte bine pana cand gelatina este complet dizolvata.

Se pune prima felie de aluat inapoi in forma de tort, se imprastie visinele, se intinde crema de ciocolata si se niveleaza cu un cutit, apoi peste crema se aseaza, presand usor, cealalta foaie de blat.

Pentru glazura m-am inspirat din reteta Laurei A.: Gelatina se lasa la inmuiat in 3-4 linguri apa rece. Smantana dulce, apa, zaharul si pudra de roscove se amesteca bine si se pun la fiert pe foc mic. Se amesteca mereu timp de 10-15 minute pana cand la suprafata apar primii bulbuci. Se ia de pe foc, si cand glazura s-a mai racit un pic se adauga gelatina. Se amesteca bine pana la dizolvarea completa a gelatinii. Glazura se toarna imediat peste tort - dar nu incercati sa intindeti glazura dupa ce ati turnat-o, aceasta se va "aseza" singura!

Tortul se da la rece cel putin 3 ore (ideal o noapte intreaga), apoi se decoreaza dupa preferinte. Se taie cu cutitul curatat de ramasitele de tort si inmuiat in apa fierbinte.








Comentarii

Simona a spus…
Delicios!
Dupa ce am mancat la tine tort de roscove sotul meu m-a intrebat eu de ce nu fac torturi asa de bune!!!!!!!! Acum ca ai postat reteta nu mai am nici o scapare!
Lia a spus…
I am speechless ! :0
Wau !
L-am salvat la favorite.
Iar tre sa bat magazinele naturiste
dupa specialitati.
Ce gust are faina de roscove ?Cu ce
aduce ?
Mrs. Green Foot a spus…
Simona ma bucur ca v-a placut tortul. Apropo... am cateva retete speciale de tort (usor de facut si de genul care iau ochii :D - numai bune sa il dai gata pe sot :))) Dupa sarbatori iti fac o selectie daca vrei.
Te pup
Mrs. Green Foot a spus…
Lia :)
Pudra de roscove are un gust intre cacao, cafea, cicoare + o usoara aroma de prajit si ars. Mie imi place la nebuie gustul. De fapt pudra de roscove este un inlocuitor pentru cacao - nu contine cofeina - deci poate fi utilizata in orice reteta care are ca ingredient cacao.
Pup
Anonim a spus…
Prima mea nevastă, dintr-un total de șase și un pic, făcea tort din roșcove, chiar păstăi...De fapt, acest tort a stat la baza tuturor celorlalte contracte, așa că amicul care v-a cerut de nevastă e văr primar cu mine... Tortul este un prinț printre prinți.
La Mulți Ani cu bucurie!
Mrs. Green Foot a spus…
Nu am indraznit inca sa folosesc pastai de roscove, desi tare ma tenteaza. Poate aveti niste instructiuni de utilizare? :)

La Mulți Ani!
Sorin a spus…
Fie ca anul nou sa-ti aduca mai multe zambete decat impotriviri, mai multe reusite decat infrangeri si mai multe impliniri decat te-ai gandit vreodata. LA MULTI ANI !
Mrs. Green Foot a spus…
Multumesc Sorina, la fel iti doresc si tie!
Unknown a spus…
Arata GROZAV, felicitari!:)
Mrs. Green Foot a spus…
Mersi Jovis :)
Te pup
Zazuza a spus…
superb! si daca e si bun precum arata, inteleg pe deplin reactia amicului :))! la multi ani!
Mrs. Green Foot a spus…
La multi ani!
Hehehe ce imi place numele tau :)
Lory a spus…
Se va prepara....e tare fain !!! chiar daca nu are cine sa ma mai ceara in casatorie :D
La multi ani!!!
Pupici
Lory
Zebru a spus…
Hei! Arata fenomenal. Dar te rog spune-mi si mie unde anume gasesc pudra de roscove? Ca, vazand 12 comentarii, mi-am zis ca precis cineva te-a intrebat inaintea mea si uite asa aflu. Dar se pare ca tot restul lumii stie... :)
La multi ani 2011 si numai experimente reusite!
Mrs. Green Foot a spus…
La Multi Ani Lory!
Tu prepara tortul ca admiratori tot se vor gasi :)
Pup
Mrs. Green Foot a spus…
Zebru, pudra de roscove (si multe alte chestii fainute) gasesti la naturistii de pe Mitropoliei.

Un 2011 in dungi b&w iti doresc!
Zebru a spus…
Multumesc! O sa caut si-o sa-l fac. Uite ca am mai invatat o chestie ;)
Anonim a spus…
arata senzational! acest tort il voi prepara de ziua mea doar ca am o dilema. ce faina sa folosesc?
Mrs. Green Foot a spus…
La Multi ani!

Pentru tort am folosit faina tip 650. Sper sa fie pe gustul tau :)

Cu drag,
Mrs.Green Foot
ana maria scornea a spus…
l-am facut si a iesit delicios. am primit multe, multe complimente. Unul dintre, citez: ''DELICIOS...GUST MINUNAT..O CREMA FINA...E ALTCEVA... MULTUMESC PT ASA RASFAT'' :). la a doua incercare mi-a iesit blatul foarte, foarte umed si foarte greu de taiat. nu am avut faina 650 si asta sa fie cauza :). in rest este absolut demential si apreciez enorm reteta. multumesc din suflet!
ana maria scornea a spus…
Multumesc! si scuze de intarziere :)
Mrs. Green Foot a spus…
Mersi de feedback!
Ma bucur tare ca tortul a avut succes :)