Napolitane cu caramel


Un dulce foarte dulce care poate crea dependenta :)
Mersi mama pentru reteta, pusi pusi!





Ingrediente:
  • 5 foi de napolitane (marimea A4)
  • 250g margarina
  • 4 galbenusuri
  • 460g zahar


Intr-o cratita se pune la topit jumatate din cantitatea de zahar. In paralel, galbenusurile se freaca bine cu restul de zahar, se adauga margarina taiata bucati mai mici, si se pune totul la topit pe foc mic pana amestecul se fluidifica si se deschide la culoare. Amestecati mereu in ambele cratite! Apoi se toarna zaharul topit peste amestecul cu galbenusuri si se omogenizeaza (atentie sa nu va ardeti la aburi!), dupa care se ia de pe foc.

Se pregateste prima foaie de napolitana, crema calda se toarna in mijlocul foii apoi se intinde pe toata suprafata. Se pune urmatoarea foaie de napolitana presand usor si repetam operatiunea pana la ultima foaie. Se acopera cu o tava peste care se pune o greutate (un cos cu fructe, 2 borcane cu dulceata, etc) si se lasa asa pana a doua zi. Se taie cu un cutit bine ascutit in formele dorite (patrat, triunghi, romb).

Si un pont de la mine: caramelul se toarna intotdeauna pe partea cu romburi a foii de napolitana... astfel vom avea parte de mai multa crema in napolitana!



Comentarii

MONONOKE KITCHEN a spus…
Arata minunat...
un desert numai bun de savurat
pe racoare de toamna!
Mrs. Green Foot a spus…
Ai dreptate Mononoke, napolitanele cu caramel sunt perfecte toamna sau iarna! Caldura mare si zaharul mult nu fac pereche buna in opinia mea :)

Te pup
Lulu a spus…
Frumos mai arata! Ma uit bine cu progresivii mei, imi inchipui/amintesc ce gust au, imi lasa gura apa gandindu-ma la consistenta, arome si cat de repede se topesc in gura... si aluneca la vale si ma opresc aici!
O seara buna!
Mrs. Green Foot a spus…
Lulu descrierea ta se potriveste si napolitanelor mele :)

PS: sa stii ca am cautat si in dex si tot nu mi-am dat seama ce ar putea fi progresivii cu care te uiti la napolitane :))
Lulu a spus…
Ochelarii draga mea, am probleme cu ochii, nu te gandi prea departe!
Mrs. Green Foot a spus…
Pai cum sa nu te duca gandul pe alte plaiuri cand auzi de progresivi... si ca te uiti prin ei! :))