Dulceata multifruct fara zahar


Fructele au atat de multe zaharuri naturale si o aroma atat de intensa incat o dulceata fara zahar nu e cu nimic mai prejos decat o dulceata normala!





Ingrediente:
  • 1/2 kg prune
  • 1/2 kg piersici
  • 1/2 kg pere
  • 1/2 kg gutui
  • 2 kg struguri dulci


Fructele se spala bine si se curata de cotoare si de samburi, iar gutuile si de coaja.

Fac o scurta paranteza aici: am spus fructele, adica toate fructele, adica inclusiv strugurii se curata de samburi! Desi e posibil sa vi se para ca fiind o fapta eroica (ca sa nu zic nebuneasca), sa stiti ca nu e chiar asa de greu cum pare... hmmm daca ati curatat vreodata cirese sau visine de samburi atunci va puteti inchipui cam ce va asteapta :)

Fructele curatate se taie in bucati (sau se trec prin masina de tocat) si se amesteca intr-un vas cu fundul gros. Se mai adauga 2-3 cotoare de gutui - in loc de gelifianti si alte minuni. Se fierbe la foc mic timp de o ora si jumatate, amestecand constant sa nu se prinda.

Dulceata fierbinte se toarna in borcane sterilizate, iar borcanele se acopera cu paturi groase si se lasa sa se raceasca lent de pe o zi pe alta. Dulceata se pastreaza intr-un loc uscat si intunecat.

Recomandare: utilizati struguri albi pentru o culoare fumoasa a dulcetii!



Comentarii

Anonim a spus…
asta-i de mine!
Chestia cu gelifiantul m-a orbit. Simplu si eficace.
Am si topit un sfert de borcanel. Acrisor, aromat iar in cerul gurii zumzet de albine benigne. Mai, de ce nu voi fi facut asta in urma cu ceva ani!?
Multamesc de tutorial.
Mrs. Green Foot a spus…
Pentru putin!

Nu ratati curatatul strugurilor: promit ca veti petrece un timp de calitate de unul singur - vorbesc serios! :)

PS: si dulceata este neasteptat de dulce. asa-i?
Bunica a spus…
Foarte frumoase pozele...felicitari!
Am ajuns din intamplare pe site-ul tau si mi-a placut tare, te voi trece in blogroll
Bunica
Lulu a spus…
Green Foot, strugurii se terciuiesc prin strecuratoare/sita, si este mult mai usor. In dulceata pot fi puse si cubulete de 1 cm de dovleac de placinta! Se poate particulariza sucul de struguri obtinut cu doar un fel de fruct, ca sa aiba identitate! Iese tare buna!
Mrs. Green Foot a spus…
Multumesc bunico! Cand am vazut mesajul tau, chiar am crezut ca imi scrie bunica mea :)) Te pup

Lulu, m-am gandit si eu la varianta cu strecuratoare/sita dar nu eram sigura ca o sa pot stoarce toata bunatatea de pulpa si suc... si ar fi fost tare pacat sa se piarda. Asa ca am ales calea mai grea :) dar nu imi pare rau.
Mimi Walter a spus…
Se poate face gem si fara zahar si fara fierbere, daca te intereseaza gasesti reteta aici:
http://hrana-vie.blogspot.com/2010/10/gem-de-caise-crud-si-fara-zahar.html
Ce poze superbe ai!!!!!
Mrs. Green Foot a spus…
Mimi mersi pentru link, suna bine reteta, la vara am de gand sa incerc si eu :)
Mimi Walter a spus…
Cu placere, marele avantajul al retetei este insa, ca se poate prepara oricand, caise uscate se gasesc toata iarna....
Mrs. Green Foot a spus…
Hihihi, eu ma gandisem implicit la caise proaspete si trecusem cu gratie peste cuvantul uscat din reteta :)

O sa incerc cat de curand reteta ta!
Lory a spus…
Cred ca e delicioasa dulceata ta:)
Ca deobicei pozele sunt superbe
Pupici
Lory
Mrs. Green Foot a spus…
Este o dulceata deosebita :) sunt sigura ca ar fi si pe gustul tau.

Te pup Lory
Vasi Dubreu a spus…
Vai, ce am mai cautat reteta aceasta !!!!
O citisem mai demult si am uitat unde si aseara,am luat toate blogurile mele preferate la purecat si in final am gasit-o :))))
Acum vine o intrebare, ca noi stam la tara si avem tot felul de fructe, cand am prune, acum, nu am gutui, ca nu sunt coapte, iar piersici nu mai sunt decat cele galbene de toamna.
Oare as putea renunta la gutui si sa le inlocuiesc cu mere, care ajuta si ele la gelificare?
Multumesc!


Of, frumoase poze!!!
Mrs. Green Foot a spus…
Serios? :)) Ma bucur atunci ca ai regasit reteta :)

De mere nu stiu ce sa zic, tanti de la care am primit reteta facea doar cu gutui, iar eu nu am modificat reteta pentru ca imi placea rezultatul. Nici nu stiam ca si marul ajuta la gelificare... :D Vasi, eu zic sa incerci si cu mere, oricum din cantitatile de mai sus rezulta maxim 4 borcane de dulceata, asa ca nu vei fi in pericol sa ramai cu ea pe cap. Sa imi spui insa cum ti-a iesit!
Unknown a spus…
Sunt si eu curios cam cat tin asa doar din fructe,fara conservanti si alte minuni si daca se poate face doar dintr-un singur fruct(faza cu marul si gutuia am inteles-o de ce este necesara).
Multumesc frumos....
Mrs. Green Foot a spus…
Tanti de la care am primit reteta avea borcane vechi de un an. Eu fac doar o portie, care mai mult de cateva luni nu rezista pentru ca o consumam rapid.

Nu stiu daca merge cu un singur fruct - sau, ma rog, depinde la ce fruct te gandesti. Trebuie sa fie in orice caz un fruct foarte dulce, cu continut ridicat de zaharuri (ca strugurii de ex). Altfel dulceata nu va fi dulce.

Spor!
Mrs. Green Foot a spus…
aaaa si inca o chestie: habar nu am cum s-ar comporta fructele exoctice in dulceata...