Pui cu alune

La un moment dat facusem o pasiune pentru reteta aceasta - de cate ori mergeam la restaurantul chinezesc acesta era felul de mancare comandat. Cum nu puteam sa ma prezint la restaurant de cate ori mi se facea pofta de pui cu alune... m-am hotarat sa refac reteta din amintirile papilelor mele si sa incerc sa o adaptez ingredientelor locale. Trebuie sa recunosc ca sunt foarte, foarte, foarte multumita de ce a iesit.
Pui cu alune Ingrediente:
  • ~500g piept de pui (dezosat si fara piele)
  • ~10 ciuperci champignon
  • 50g alune de padure
  • 1 ardei gras rosu
  • 1 ardei gras verde
  • 1 ardei iute
  • 2 morcovi
  • 250 ml lapte de cocos
  • 200 ml suc de rosii
  • 1 lingurita miere
  • 4 linguri sos de soia
  • 1 lingura otet de mere/vin
  • 1/2 lingurita ghimbir proaspat ras
  • ulei
  • sare, piper dupa gust
Pieptul de pui se spala si se taie cuburi, ciupercile se curata de pielite si se taie felii, ardeiul iute se taie rondele, iar ardeii grasi si morcovii se taie betigase.
Pui cu alune
Ciupercile, carnea de pui si alunele se prajesc in putin ulei, apoi se adauga sucul de rosii, ardeiul iute, ghimbirul ras, 2 linguri sos de soia, mierea si otetul. Se mai completeaza cu putina apa (~100 ml) si se lasa sa fiarba la foc mic si cu capacul pus. Cand carnea este aproape gata, dupa aproximativ o jumatate de ora, se adauga ardeii, morcovii si inca 2 linguri sos de soia. Se lasa sa fiarba in continuare pana se inmoaie legumele un pic, insa nu mai mult de 10 minute - legumele trebuie sa fie mai mult crude! La sfarsit se adauga laptele de cocos, sare si piper dupa gust, se omogenizeaza si se ia de pe foc.
Ca si garnitura va recomand orez fiert in apa cu zeama de lamaie si stropit din belsug cu sos de soia.
Spor la bucatarit, ca pofta sigur veti avea!

Comentarii

Lia a spus…
Piciorus verde,

O reteta fix pe gustul meu.
Respecta cele 4 principii ale bucatariei asiatice,asa ca eu ma declar cucerita.
Iar pozele sunt Yummmiii !
Mrs. Green Foot a spus…
Lia se pare ca avem aceleasi gusturi :)
Ce zici facem un schimb? Eu iti dau o portie de pui cu alune, tu imi dai una de couscous cu pui si mango...
Unknown a spus…
Ha, arata super fain.:))))))))))))
Gospodina de Criza a spus…
Ce frumos blog ai! Bafta in concurs!
Mrs. Green Foot a spus…
Mersi gospodino! Bafta si tie la concurs daca te hotarasti sa participi.
pansy a spus…
faina reteta ! bafta sa avem !
Mrs. Green Foot a spus…
Sa fie!
Oricum, eu deja sunt castigata... pentru ca datorita tie am descoperit orezul indonezian :)
Lulu a spus…
Green Foot, bafta la concurs! Am sa ma uit sa vad daca pot sa te votez!De unde ai gasit lapte de cocos? Mi se pare cam greu sa sparg o nuca?! A, mai am o intrebare! Imi place mult orezul! Nu ai vreo reteta? Nici pe asta cu sos de lamaie nu stiu sa-l fac...
Mrs. Green Foot a spus…
Lapte de cocos gasesti la conserva sau in cutii tetrapack (200 ml) la hypermarket - eu cumpar de obicei de la Interex (fostul Univers'all) de la raionul de mancaruri exotice.

O reteta pe care ti-o recomand (am incercat-o si eu recent) este orezul indonezian facut dupa reteta lui
Pansy. Tare, tare bun!
Lira a spus…
Reteta e super, dar poza cu ingredientele ma omoara! SUUUPPPEEERRRR ai niste poze de revista!