Ficatei de pui cu sos de rosii si usturoi


Ficatei preparati astfel am mancat prima oara acum cativa ani intr-un restaurant din Galati. Mancarea a fost asa de gustoasa, a picat asa de bine, incat ajunsi acasa ne-am grabit sa refacem mancarea din memorie.




Ingrediente:
  • 500g ficatei de pui
  • 2 cepe
  • 1 morcov mic
  • 200 ml pulpa de rosii
  • 1 lingura vin rosu sec
  • 6-7 catei de usturoi
  • sare, piper
  • ulei

Ficatul de pui se spala si se curata de pielite, iar bucatile mai mari se taie in doua. Ceapa taiata marunt se caleste la foc iute in putin ulei, iar cand s-a mai inmuiat se adauga si ficateii scursi de apa. Cand ficateii s-au rumenit un pic se adauga pulpa de rosii, morcovul dat pe razatoarea mica, lingura de vin si aproximativ 100 ml apa. Se da focul mai incet si se lasa sa fiarba pana scade sosul (~20-25 minute). La sfarsit se sareaza si se pipereaza dupa gust, se adauga usturoiul taiat in felii subtiri si se amesteca usor. Se stinge focul imediat si se lasa tocanita sa se odihneasca vreo 5 minute cu capacul pus.

Serviti cu mamaliguta alaturi de o portie sanatoasa de mujdei (totusi nu va recomand mujdeiul daca veti avea/sunteti la o intalnire romantica :D).

Si la final un pont de la mine: ficatul se condimenteaza in ultimele minute de fierbere pentru a-si pastra fragezimea.

Comentarii

Simona a spus…
Buna ziua Piciorus Verde!
Sunt aici, acum pe blogul tau, de data asta nu in cautarea unei retete. Ci am venit cu o rugaminte. E un loc in care vin multe doamne si domnisoare gospodine cautand meniuri gustoase pentru cei iubiti si poate, dintre cele care vin, sunt care cauta si altceva: mangaiere, speranta, dorinta de a sta de vorba cu cineva care intelege drama lor, care stie ce poate face alcoolul intr-o familie. www.alcoolism.info este locul in care am inceput sa scriu despre minunea care s-a intamplat in viata mea. Rugamintea mea este urmatoarea: daca vei considera ca cele scrise acolo trebuie sa iasa in lume, posteaza link-ul sau bannerul pe blogul tau. Daca macar un suflet va gasi mangaiere si putere sa mearga mai departe, atunci amabilitatea ta si munca mea isi vor fi gasit rasplata.
Iti multumesc!
Domnul sa te binecuvanteze!
vincent a spus…
Salut,

Am intrat pe blog-ul dvs. si ne-a placut foarte mult - aveti retete culinare delicioase YUM!!! YUM!!!
Ne-am bucura sa va avem in familia Petitchef

Am fi incantati daca ati dori sa adaugati blog-ul dvs. la http://ro.petitchef.com astfel incat utilizatorii nostri, cat si noi, sa ne putem bucura de retetele dvs.

Petitchef este un portal frantuzesc bazat pe retete culinare. Cateva sute de blog-uri sunt deja inscrise si beneficiaza de expunere pe Petitchef.

Pentru a adauga blog-ul dvs. la http://ro.petitchef.com puteti folosi http://ro.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form sau puteti merge la http://ro.petitchef.com si dati click pe "Adauga blog-ul tau".

Toate cele bune,

Vincent
Petitchef