Salam de biscuiti


- Mamaaaaa!!!! mi-e pofta de salam de biscuiti, imi trimiti maine reteta pe mail? te roooog!
Iar mama se apuca si scoate oalele si castroanele, instrumentele si ingredientele si incepe sa masoare: 180 g de faina cate linguri face? dar 75 g zahar? 1, 2, 3...linguri si noteaza. Separi albusurile de galbenusuri, amesteci bine - scrie mama, nu uita sa adaugi si faina, poti sa pui si vanilie, sa nu deschizi usa cuptorului prea devreme, atentie sa nu te arzi...si uite asa a doua zi am reteta de salam de biscuiti, de chec, sau piscot, de tort sau de vreo prajitura pe care ne-o facea ea cand eram mici si de care mi-era pofta mie.

Pusi Marcsa si mersi pentru toate retetele "traduse"!

salam de biscuiti

Pentru salam avem nevoie de:
  • 1/2 kg biscuiti - sa fie biscuiti mai tari, nu din cei care ti se topesc in gura, eu am folosit Paltinis de la Boromir
  • 13 linguri de zahar
  • 1 unt de 200 grame
  • 3 linguri cu varf de cacao
  • 1 lingurita de esenta de rom - folosesc o sticluta de rom de la dr.Oetker
  • 1 1/2 pahar de apa - paharul meu masurat ulterior cu cana gradata s-a dovedit a avea 200 ml
  • optional stafide sau rahat


Biscuitii se faramiteaza si peste ei se pune un pahar de apa in care am adaugat si esenta de rom.

salam de biscuiti salam de biscuiti

Separat, intr-un vas emailat se pune zaharul, jumatate de pahar cu apa, cacao si untul si se pune la foc mediu. Cu o lingura de lemn desfacem untul in bucati mai mici pentru a grabi topirea. Se fierbe pana devine un sirop ca mierea de groasa (dupa ce incepe sa faca bulbuci am tinut pe foc inca vreo 2 minute); se amesteca in continuu. Se ia de pe foc, se adauga biscuitii, si optional rahat taiat in bucatele mici sau un pumn de stafide. Se amesteca bine, pana siropul de cacao a acoperit uniform toti biscuitii. Pe o folie de celofan se varsa jumatate din amestec, se ridica marginile celofanului si cu mainile se modeleaza forma de salam. Se procedeaza la fel si cu restul de amestec.

salam de biscuiti salam de biscuiti

O alta varianta ar fii sa faceti bilute cu mana din amestecul care s-a racit putin. Bilutele pot fii trecute pe urma prin cocos sau zahar pudra.

Se lasa salamurile la racit intr-un loc drept. Dupa aproximativ 3 ore pot fii taiate felii. Salamul de biscuiti se pastreaza la frigider .

Comentarii