E ceva timp de cand imi tot planuiam sa fac pateu, dar am tot amanat din diferite motive. As fi vrut sa incerc un pateu din ficat de porc, dar mi s-a parut ca era prea mult de lucru asa ca am optat pentru pateul din ficatei de pui - mult mai rapid si la fel de gustos.


Avem nevoie de:
  • 500g de ficatei de pui
  • 2 cepe mari
  • 2 catei de usturoi
  • 100 ml de vin alb sec (bun si vin rosu demidulce daca nu ai altceva in casa)
  • 100 ml apa
  • 3 boabe de enibahar
  • un varf de cutit de nucsoara macinata
  • cateva picaturi de Alexandrion
  • 2 linguri de unt
  • putin ulei
  • sare, piper dupa gust


Operatiunea pateul este foarte rapida: se taie solzisori ceapa si se pircaleste in putin ulei pana devine sticloasa, moment in care adaugam usturoiul taiat in bucati mai mari si ficateii intregi. Condimentam cu sare si piper dar fara sa exageram - sare si piper putem adauga si ulterior, dar sa scoatem mai greu. Si nu uitam nici de boabele de enibahar. Ii lasam la foc rapid pana se evapora zeama lasata de ficatei, amestecand din cand in cand sa nu se prinda. Cand ficateii au ramas fara zeama, adaugam vinul, apa si Alexandrion-ul si ii lasam sa se faca tot la foc rapid. Este gata cand lichidul s-a evaporat.

Lasam ficateii sa se raceasca, apoi ii trecem prin masina de tocat/mixer/blender ce avem. Eu nu am avut decat masina de tocat, iar ficatul nu a vrut nicicum sa iasa din masina, asa ca am abandonat ideea si i-am pasat cu aceeasi scula cu care fac si pireul (a se citi piureu, mie imi place mai mult cum suna pireu). Acum trebuie adaugate si cele 2 linguri de unt, amestecam bine bine, gustam si mai saram/piperam daca este nevoie. Umplem borcanasele si cutiutele goale din casa, lasam pateul sa se raceasca complet, capacul si la frigider. Micul dejun de a 2a zi este asigurat, iar daca pica musafiri neasteptati niste tartine cu pateu si rosii sau masline vor face minuni.

Atentie: pateul trebuie consumat in 2-3 zile de la preparare!

Un pont: nu uitati de picaturile de Alexandrion - nu influenteaza gustul pateului, dar il face mai putin innecacios.


This entry was posted on 2/24/2009 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Toate fotografiile de pe acest blog apartin The Green Foot si ABBILDUNG Photography (exceptie imaginile de promovare alte blog-uri/website-uri). Daca doriti sa utilizati imagini sau sa copiati parti din continutul acestui blog va rugam sa ne contactati la adresa MrsGreenFoot[at]gmail.com


All photos on this blog belong to The Green Foot and ABBILDUNG Photography (except those images used to promote other blogs/websites). If you want to use images or copy parts of this blog, please contact us at MrsGreenFoot[at]gmail.com