Untura. Jumeri. Pita cu unsoare.


Aveam nevoie de untura pentru o prajitura a copilariei (Borzos Kati). Eram gata sa o cumpar de la market, cand am intrat intr-o macelarie unde se vindea slanina pentru topit. Mult nu a trebuit sa stau pe ganduri, ideea unei portii de jumeri a tras greu la cantar. Jumeri, pe care ulterior i-am devorat rapid pe post de snacks-uri, nici nu am apucat sa ii pozez :D

Cu dedicatie pentru A., stiu ca i-ar placea o pita cu unsoare! :)




Ingrediente:
  • 1 kg slanina pentru topit (slanina de porc proaspata cu vinisoare de carne)

Slanina de porc se taie cubulete de marime egala. Bucatile de slana se pun intr-un vas emailat sau tuci, vasul se pune pe foc potrivit. La inceput se amesteca des ca sa nu se prinda, iar cand slanina incepe sa se topeasca si sa lase untura, se amesteca tot mai rar. Eu intre timp am pus si capacul la oala oentru ca untura tindea sa ma stropeasca. Jumerile se lasa pe foc pana cand sunt rumenite (dar nu in exces) si sunt atat de crocante pe cat va doriti.

Jumerile se scurg de grasime si se sareaza. O data ce s-au racit, jumerile sunt extraordinare ca aperitiv alaturi de ceapa sau rosii. Atentie, creaza dependenta! 

Untura topita se pune intr-un borcan la solidificat. Pastrat corespunzator - la rece la frigider - unsoarea are un termen de valabilitate foarte lung. Se foloseste in diferite aluaturi, la prajit in loc de ulei si bineinteles la renumita pita cu unsoare. 

Noua ne place in urmatoarele variante:
  • pita proaspata unsa cu untura, sarata si pudrata cu boia, sau
  • pita la fel de proaspata unsa cu untura, sarata si cu rondele de ceapa rosie (rosie neaparat!), sau
  • paine prajita frecata cu usturoi, apoi unsa cu untura si sarata dupa pofta.

 yummy, yummy!











Comentarii

Anonim a spus…
...am devenit "vege" de aproape 2 ani...dar la o pita prajita ...frecata cu usturoi si unsa cu unsoare...MA BAG!!!

Cu dor!!!

A.
Mrs. Green Foot a spus…
A-ule!!
Tre sa ne intalnim!