Tiramisu


Aceasta este varianta mea de tiramisu si dainuie din perioada in care tatonam cu sfiala taramul bucatariei, bantuind pe internet dupa retete cat mai usoare. Tiramisu meu este rezultatul mai multor retete transformate si adaptate gusturilor mele - am eliminat frisca, budincile, aromele, am redus la minimum interactiunea cu aragazul - suna bine cand e cald, nu-i asa? :)

La inceput ma incapatanam sa fac tiramisu in tava, apoi stateam frustrata langa feliile de tiramisu pleostite care nu semanau de fel cu cele din poze - nu reuseam sa scot feliile intregi si pace! Mai tarziu, citind si despre istoria prajiturii, m-am smecherit si am inceput sa fac tiramisu la pahar. Omul si paharul. Elegant si de efect!

Cu dedicatie, pentru surorile mele care nu stiu sa faca (inca) tiramisu.





Ingrediente:
  • 200g piscoturi
  • 250g mascarpone
  • 2 oua
  • 1 galbenus de ou
  • 8 linguri zahar
  • 250 ml cafea tare/espresso
  • 1 lingurita esenta de rom
  • cacao
* ingrediente pentru 5 portii (masurate in pahare de 200 ml).

Cafeaua se amesteca cu esenta de rom si se toarna intr-o farfurie adanca.

Galbenusurile de ou se freaca bine cu zaharul pana cand compozitia se deschide la culoare si isi dubleaza volumul. Se adauga apoi branza mascarpone si se amesteca (atentie sa nu ramana cocoloase de mascarpone). Cele 2 albusuri de oua se bat spuma tare, apoi se adauga la amestecul de branza, amestecand usor, de jos in sus, pana la omogenizare.

Intr-o tava/forme/pahare aranjati: un rand de piscoturi inmuiate rapid pe ambele parti in cafea, un rand de crema, inca un rand de piscoturi inmuiate si inca un strat de crema.

Tiramisu se pastreaza la rece cel putin 4 ore (ideal peste noapte). La servire se presara deasupra cacao din belsug.

Pont: strecurati fulgi de ciocolata sau felii de fructe (banane, caise, capsuni, zmeura, etc) intre piscoturi si crema.

Si inca un pont de la mine: frecati galbenusurile cu zahar la bain-marie! Aviz doritorilor care ar gusta tiramisu, dar care nu se impaca cu prezenta galbenusului crud in crema.





Comentarii

Vasi Dubreu a spus…
Intr-adevar, foarte frumos, elegant si mult mai practic. Numai bine!
alunelu a spus…
Deci io as manca tiramisu tot la 2 zile. Da' Mirelei nu-i place. Ce sa ma fac?
PS: saptamana viitoare e ArtMania. Ne vedem? :)
Mrs. Green Foot a spus…
Vasi, mersi pentru vizita. Numai bine!
Mrs. Green Foot a spus…
Nonick, la editia aceasta de Artmania nu ne vedem. Sper insa ca ne vom vedea anul acesta.
Legat de tiramisu, hai sa te invat: faci o portie de tiramisu pentru tine si o portie de ce-i place Mirelei. Asa impaci si capra si varza :)