Briose delicate cu fructe uscate


Am primit, inca de anul trecut, de la Mr. Green Foot o carte de bucate vegetariene: "Der höhere Geschmack". Am salivat rasfoind cartea si privind la cele cateva poze. Am ramas insa doar cu clatitul ochilor, deoarece, la prima vedere, retetele erau pline cu ingrediente de care nu auzisem sau pe care nu stiam de unde sa le procur... pana anul acesta, cand am luat din nou cartea in mana si am descoperit reteta de mai jos: ingrediente la indemana oricui, simplu si rapid de preparat, rezultat delicios!



Briose delicate cu fructe uscate


Ingrediente:
  • 420g faina de grau tip 650
  • 2oog curmale fara samburi
  • 140g stafide
  • 50 g alune de padure/nuci
  • 2 portocale
  • 3 mere
  • 120 ml miere
  • 1 lingurita bicarbonat de sodiu
  • 1 1/2 lingurita praf de copt
  • 1 lingurita scortisoara
* ingrediente pentru 12 briose

Merele se scobesc de miez si se dau pe razatoarea mare, curmalele si stafidele se taie bucati mici, alunele/nucile se maruntesc, portocalele se storc de zeama si se rade coaja pe razatoarea mica. Cuptorul se preincalzeste la 180°.

Se amesteca curmalele, mierea, bicarbonatul de sodiu si 250 ml apa si se fierb la foc mic 2 minute. Compozita se lasa sa se raceasca.

Separat se amesteca restul ingredientelor si se toarna apoi peste miere si curmale. Se omogenizeaza amestecul si se toarna in formele captusite cu hartiutele speciale de copt briose. Briosele se dau la cuptor pentru 25-30 minute (sau pana se rumenesc frumos).

Se savureaza calde sau reci, simple sau cu o caciulita de
  • iaurt cremos presarat cu ciocolata rasa, nucsoara sau cacao
  • perle de branza dulce amestecate cu smantana, miere si scortisoara
  • crema de vanilie si nucsoara

Bun, bun, nu? Sa va fie de bine!






PS: Va vine sa credeti ca briosele mele nu contin oua si grasimi? :)





Comentarii

Foarte faina reteta, tocmai pentru ca nu contine nici oua si nici unt! a must try! Weekend placut!
incredibil, as zice! ce fain arata si sigur sunt si bune de tot!
Lia a spus…
Chiar ca nu-mi vine sa cred cand le vad asa cresute si aurii.
O reteta delicioasa.Iar merele rase in compozitie,combinate cu alune si curmale suna yummi .
Imi place mult prosopul sau fata de masa de sub ele . :)
Se potriveste cu motzul de iaurt. :)
Mrs. Green Foot a spus…
Alina, weekend placut si tie!

Zazuza, deci is bune, bune :)

Lia, ai uitat de miere :)) Prezenta mierii in briose m-a dus cu gandul la turta dulce (acolo am mai folosit miere in loc de zahar). Are alt gust, de fapt, daca stau sa ma gandesc bine, mierea are gust, zaharul e doar dulce :))
Mrs. Green Foot a spus…
Lia, acum vad ca am muuuulte frunze de trifoi rosu pe panza :))
Lia a spus…
Vezi,dupa ce ti-am atras eu atentia te-ai uitat mai bine la prosop. :)
E un material superb.Nu ajunge de o bluza ?In vara asta se poarta floricelele. :))))
...............................
Ce rau imi pare ca nu te vad la fata.De multe ori imi vine sa-ti spun cate-o chestie mai smechereasca,dar pentru ca nu-mi auzi tonul vocii,ma tem sa nu crezi ca te iau peste picior.
Eu sunt glumeata din fire .Vreau sa scriu si pe urma sterg.
Acuma nu am mai sters . :)
..............................
Despre material am vorbit serios.Chiar imi place.Mult.

Te pup.
Mrs. Green Foot a spus…
Rad. Pentru ca mi-am inchipuit cum mi-ar sta intr-o fustita din materialul cu trifoi. Face fundul mare modelul acesta... sau e de vina ciocolata?!

Si mie imi lipsesc gesturile, mimica, tonalitatea vocii, privirea... sunt sarace cuvintele :)

Tu scrie acolo... pun eu rasul langa :)

PS: am uitat sa iti spun ca e vorba de un sort de bucatarie :))
Anonim a spus…
Buna ziua,
.. in acea carte vegetariana nu scria si despre toxicitatea mierii( mierea incalzita la peste 40grade devine toxica)?
Mrs. Green Foot a spus…
Buna,
nope, nu scrie nimic. Doar ca mierea poate fi inlocuita (sau completata) cu sirop de artar.