Crema de zahar ars cu lapte de cocos


Nu cea mai potrivita pereche:
(Caram)
El - puternic, autoritar, direct, ars de soare, umple locul cu prezenta lui, cu hohotul lui de ras...
(
Cr)E(m)a - mica, suava, subtila, eleganta, firava floare de pension... complet eclipsata cand e in prezenta (caramelu)lui.

Impreuna - o pereche obisnuita, despartiti - niste personalitati deosebite!


Crema de zahar ars cu lapte de cocos

Ingrediente:
  • 250 ml lapte de cocos
  • 2 oua
  • 35g zahar + 50g zahar pentru caramel
  • 1 lingurita extract de vanilie
  • 1-2 lingurite nuca de cocos razuita
  • un praf de sare
* din cantitatile de mai sus rezulta 2 portii mari sau 4 mai mici (eu am folosit 4 forme cu diametrul de 7 cm)

Zaharul pentru caramel se pune in cratita la foc mic. Se amesteca mereu pana se topeste toata cantitatea de zahar si compozitia capata o culoare aurie. Caramelul se toarna in forme si, cu ajutorul unei lingurite, se distribuie uniform pe peretii formelor. Operatiunea aceasta se va executa relativ repede, deoarece caramelul tinde sa se solidifice rapid! Atentie sa nu va ardeti!

Ouale se bat spuma, apoi se adauga putina sare, 35g zahar, vanilia si laptele de cocos si se amesteca bine. Compozitia se toarna in formele cu peretii caramelizati. Formele se aseaza intr-o tava de cuptor, apoi in tava se toarna apa fierbinte sa acopere jumatate inaltimea formelor. Se coace la cuptor timp de 25-35 minute, iar dupa racirea completa crema se da la frigider pentru 2-3 ore.


Crema de zahar ars cu lapte de cocos

Modalitati de servire:
  • crema de zahar ars se rastoarna pe farfurie impreuna cu sosul format si se presara cu nuca de cocos razuita, sau
  • se savureaza direct din forma in care crema s-a preparat.





Pont: daca nu aveti la indemana lapte de cocos folositi aceeasi cantitate de lapte de vaca si adaugati in plus 2-3 linguri de nuca de cocos.



Comentarii

Lia a spus…
Eu la reteta asta ridic doua degete

1.Ca-mi place !
2.Ca vreau si eu casoulette din alea albe,mici cu tortite.
3.Ca vreau sa ntreb de unde ai cumparat lapte de cocos.

Pup degetica verde.:)
Simona a spus…
Ai facut o prezentare de exceptie la un produs destul de comun! Felicitari!
Mrs. Green Foot a spus…
Lia, craticioarele le-am cumparat de pe decorix. Iar lapte de cocos eu cumpar de la Interex (fostul Univers'all), dar am vazut si la Real si parca si la Kaufland.
Lia a spus…
Mersi de raspuns Piciorus.
Am intrat si eu la Decorix.
Au o gramada de chestii faine.
Mai greu este ca nu ma pot hotara.
Imi plac prea multe.:)
no comment. too busy drooling :))
Mrs. Green Foot a spus…
Lia cunosc senzatia!

Zazuza :))))