Lapte din soia


Tot plimbandu-ma printre rafturile unui magazin naturist si minunandu-ma de produsele afisate pe acolo am dat peste o punguta cu faina din soia care avea pe eticheta si reteta pentru laptele de soia. Am baut lapte din soia de cateva ori, imi placuse, stiam si ca are o actiune benefica asupra sanatatii la toate varstele, imi placea si ideea de lapte homemade... asa ca nu am stat pe ganduri si mi-am preparat propriul lapte din soia.

Ehh ce a iesit m-a luat prin surprindere: avea un gust mai "tare" de soia si un miros cam "beany" fata de laptele de la magazin. Cam neplacuta prima intalnire, dar dupa o jumatate de ora in frigider si stiind la ce sa ma astept... a fost bunicel.


Lapte din soia

Ingrediente:
  • 300g faina din soia
  • 1 L apa
  • 1 pastaie de vanilie
  • 2 lingurite zahar brut
  • sare cat prinzi intre 2 degete

Faina din soia si pastaia de vanilie despicata se pun la inmuiat in 1/2 L apa calda pentru aproximativ 2-3 ore. Apoi se stoarce printr-un tifon. Se mai adauga 1/2 L de apa calda peste faina si se strecoara din nou.




Rezulta un litru de lapte care se consuma ca atare sau indulcit, cu pireu de fructe (capsuni, piersici, banane), cu musli sau in orez cu lapte. Eu am indulcit laptele cu 2 lingurite zahar si am adaugat un praf de sare pentru a sublinia aromele.

Atentie: laptele de soia se pastreaza la rece si se consuma in 24 ore!

Comentarii

Lia a spus…
Foarte interesanta informatia.
Poate ca gustul laptelui de soia facut acasa e mai pregnant,dar cred ca e foarte sanatos.
Acum vine si capsuniada,asa ca,
un smoothie,ar fi perfect.
Cred ca merge si cu banane,suc de morcovi,sau chiar cu suc de mere si spanac verde.
Combinatiile sunt infinite.
lulu a spus…
Buna seara Green Foot! Vad ca nu te abati de la drum...Bine ca reusesti! Pe aici prin sud balamuc mare si poale in cap! Nu stiu cum este pe la voi? Dar nu asta voiam de fapt sa te intreb. Dupa implementarea pastaii de vanilie mai avea mirosul si gustul de beany, cum spui tu?
Lulu
Mrs. Green Foot a spus…
Lia bine zici, un smoothie ar fi perfect si ar mai taia si din gustul prea pregnant de soia. Si poate din miros...? :D Trebuie sa incerc!

Lulu gustul era de soia (mult mai intens decat cel pe care il simti la laptele cumparat din comert), mirosul era insa de mazare, fasole uff. Sunt curioasa daca dupa fierbere sau adaugand fructe ar mai pierde din miros... Oricum, nu e atat de deranjant incat sa nu te poti obisnui :)

Pe aici a fost soare azi cu ceva picaturi de ploaie, dar ne ameninta un cod galben de furtuna si vijelie. Sa vedem...
CristianaN a spus…
Buna! Am o intrebare... Cand amesteci faina cu apa, nu rezulta un aluat? Cum strecori aluatul ca sa rezulte lapte?

Eu am incercat cu numai 250 gr faina si in 0.5 l apa a iesit un aluat destul de legat... adaugand apa pana la un litru s-a facut o pasta, dar la strecurat trecea aproape tot.

Eu lapticul de soia il dau baietelului meu de 11 luni pt ca e alergic la lactoza, iar pana acum i-am facut din boabe de soia, dar e tare complicat ca trebuie sa curat fiecare bobita de coaja ca sa evit gustul amarui.

M-as bucura daca m-ai lamuri cum e cu faina ca as scapa de un mare efort.
Multumesc!
Mrs. Green Foot a spus…
Salut Cristiana,
scuze pt intarzierea cu care iti raspund, din motive independente de mine nu am avut acces la internet.

Pt strecurarea aluatului, am folosit un material asemanator celui folosit la camasile barbatesti (primit de la mama mea sub numele de panza). Am impaturit panza in 2 si asa am reusit sa strecor laptele. E drept ca nu se aseamana la consistenta cu laptele din magazine, este mult mai "des". Ulterior eu am mai adaugat apa ca sa fac laptele mai light+diverse arome, initial a fost prea concentrat pt mine.

Sper ca raspunsul meu nu vine prea tarziu, si ca iti va usura cumva munca!

Pusi la pici, ne mai auzim.
Anonim a spus…
nu stiu daca se m-ai uiuta cineva aici, am luat astazi faina din soia pentru a incerca sa prepar singura laptele de soia, si pe punga era pusa reteta de preparare a laptelui de soia din 300 g pudra amestecate cu 500 ml. apa calda, ce a rezultat este o budinca serioasa din soia, nicidecum lapte, la aceasta cantitate de 300 gr. faina cred ca ar fii necesari 5 litri de apa sau chiar 6 pentru a obtine un lapte chiar mai gros, sunt curioasa daca a reusit cineva sa gaseasca totusi proportia de pudra de soia pentru 1 litru de apa, toate bune
viviana a spus…
Buna tuturor. Am citit comentariile voastre dorind sa aflu si eu amanunte despre laptele preparat din faina de soia.Pe punga scrie ca faina e facuta din soia prajita,deci eu cred ca se poate prepara ca si inka.Asa ca am pus intr-un pahar 2 linguri de faina de soia am turnat apa fierbinte si am pus 1 lingurita de zahar,dupa care am lasat 10 min, l-am strecurat si l-am baut, fara vanilie sau alte arome ca nu am avut la indemana. E foarte bun daca tot vrei sa fie natural.


Mrs. Green Foot a spus…
Viviana, mersi pentru sfat.