Orange

"[...] Cand se intoarse peste o jumatate de ceas, aduse de afara un aer rece de februarie si o punga cu portocale. Adriana dormita inca. El isi lipi obrazul inghetat de al ei. Fata se scutura infiorata: nu-i venea sa creada gasindu-l inaintea ei, imbracat gata, cu fata improspatata, surazator. Ii fu rusine, goala cum era in mijlocul pernelor ravasite si al lucrurilor ei aruncate intamplator primprejur, pe scaune... Isi ascunse capul sub plapuma, de unde el o scoase plimbandu-i pe sub nas o portocala. Era fructul ei preferat si mai de mult Gelu ii spusese ca gustul acesta al ei era o perversitate onesta. Intr-adevar, privind-o pe Adriana cum desfacea o portocala, el avea senzatia unui fel de siluire figurata. Ea taia coaja groasa in cateva felii, pe care le desfacea ca pe niste petale, despartind usor fibrele albe ale coajei de carnea fructului, care ramanea in mijloc fraged, rotund."


Orange

"- Esti sigura, Adriana, ca tie iti plac portocalele ca fruct si nu ca simbol?"



"Ea raspundea oprind felia de portocala intre buze si sorbindu-i sucul incet, prelungit. Dar in seara aceea manca fara lacomie, ingandurata. [...]"
Orasul cu salcami - Mihail Sebastian

Comentarii

lulu a spus…
Pai cum, doar eu sa cad/alunec jos de pe scaun/plapuma/craca, cand ma uit la blogul tau?? Credeam ca dau de vreo reteta de dulceata din coji de portocale, si cand colo...mi-am zis ca-i vreo greseala si cand colo...Surpriza a fost foarte placuta!!! Azi cand mi-am mancat portocala,(mor dupa ele), m-am gandit la povestea ta!
Mrs. Green Foot a spus…
Lulu :)
Din cartea aceasta am invatat eu sa desfac portocalele...