Ulei aromat. Otet aromat


Sunt sigura ca ati remarcat pe rafturile supermarket-urilor uleiul si otetul aromat... ce-i drept la niste preturi cam piperate. In ciuda pretului eram foarte doritoare sa am asa ceva in casa. Asa ca... dupa ce am studiat cu atentie etichetele m-am apucat si mi-am facut propriul otet si ulei aromat. Si sunt foarte, foarte multumita de rezultat!




Ingrediente ulei aromat:
  • 300 ml ulei de masline extravirgin
  • 2 crengute rozmarin
  • 4-5 catei de usturoi

Ingrediente otet aromat:
  • 300 ml otet din vin rosu
  • 5-6 ardei iuti


Nu o sa va vina sa credeti dar partea cea mai grea la aceasta reteta a fost sa ma hotarasc ce arome sa aiba uleiul si otetul. Dupa mai multe combinatii virtuale, m-am oprit in cele din urma asupra rozmarinului si ardeilor iuti (si acum este momentul sa ma laud cu plantele mele aromatice).

Deci: in sticluta cu ulei am pus crengutele de rozmarin si cateii de usturoi intregi si curatati de coaja. In sticluta cu otet am pus ardeii iuti, spalati si uscati. Sticlele astupate le-am lasat la aromatizat timp de 2 saptamani in camara (sau orice alt loc intunecos si cu temperatura constanta).

Se foloseste in special la salate, in diferite sosuri si la marinarea carnurilor.

Atentie! Uleiul si otetul aromat expira mai repede decat produsele similare pe care le gasiti in comert, de aceea este recomandat sa fie consumate in maxim 2-3 luni de zile.

Sfatul meu: preparati cantitati cat mai mici, astfel puteti incerca mai multe combinatii si nici nu riscati sa expire!

Comentarii

ama a spus…
arata minunat :)

si eu sunt o pofticioasa dupa astfel de uleiuri/oteturi aromate...dar intrebare: cat tine? ce termen de valabilitate are?

asta pentru ca tin minte acum cativa ani (cand lucram in HR) am avut la interviu o tipa de la o firma de uleiuri si imi explica cum doreste sa faca o linie speciala de uleiuri aromatizate. si la momentul respectiv erau in teste pentru ca, in functie de ingredientul folosit, termenl de valabilitate era diferit.

si am avut eu otet de mere natural (facut e bunica) aromatizat cu rozmarin si a prins un gust tare ciudat dupa o vreme :(
Mrs. Green Foot a spus…
Sincera sa fiu nu m-am gandit la aspectul acesta, dar am cautat acum pe net si am gasit raspunsul intr-un articol de pe ele.ro. Se face referire doar la otetul aromatizat care trebuie consumat in 2-3 luni de zile, dar presupun ca si uleiul se supune cam acelorasi reguli...

Acestea fiind spuse am impresia ca ti-am ramas datoare Ama! Daca nu erai tu poate ma trezeam intr-o zi plina de avant si faceam portie tripla de otet aromatizat (ca mai am muuuult vin acru de anul trecut :D) si dupa 3 luni cel mai probabil m-as fi intrebat ce e cu gustul acela ciudat din salata?!