Tort abanos


Fiind ziua mea tortul acesta l-am facut sa imi placa in primul rand mie. Asa ca am pus multa ciocolata, ciocolata, ciocolata si un pic de frisca.

Tort abanos

Ingrediente aluat:
  • 4 oua
  • 80g faina
  • 100g zahar tos
  • 80g ciocolata (o ciocolata Heidi 75% cacao)
  • 30 ml ulei
  • 1 fiola esenta vanilie
  • 1 lingurita amidon
  • 1 lingurita praf de copt
  • suc de visine pentru insiropat blatul (~100 ml)
Ingrediente crema:
  • visine fara samburi (~200g)
  • 500 ml smantana dulce (32% grasime)
  • 2 linguri zahar tos
  • 2 linguri miere
  • 2 pachetele intaritor de frisca
  • 1 1/2 fiole esenta de vanilie
Ingrediente mousse de ciocolata:
  • 200 ml smantana dulce (32% grasime)
  • 240g ciocolata amara (3 ciocolati Heidi 85% cacao)
  • 6g gelatina


Blatul e luat cu imprumutul de la Nicolina si al ei tort Goose Paws, si se prepara astfel: Intr-un vas se freaca galbenusurile cu zaharul tos, se adauga esenta de vanilie si uleiul, ciocolata topita la baine marie si se amesteca bine. Se incorporeaza faina, amidonul, praful de copt si se adauga albusurile batute spume amestecand usor prin rasturnare. Compozitia se toarna intr-un forma de tort tapetata cu hartie de copt si se da la cuptorul preincalzit pentru 40-50 minute pana trece de testul scobitorii. Se lasa la racit in forma pana a doua zi. A doua zi nivelam blatul cu ajutorul unui cutit.


Tort abanos

Se pune blatul inapoi in forma de tort si se insiropeaza cu sucul lasat de visine dupa decongelare (daca nu ati avut visine congelate puteti folosi un compot de visine). Pe blat se repartizeaza visinele,


Tort abanos

apoi se trece la prepararea cremei.

Dupa ce am stat si cugetat adanc la imbinarea si potrivirea gusturilor, am ajuns la concluzia ca cea mai buna alegere ar fi crema de la prajitura Kinder Pingui. Asa ca am mixat smantana dulce impreuna cu zaharul pentru 2-3 minute, apoi am adaugat mierea, esenta de vanilie si intaritorul de frisca, si am mixat din nou pana am obtinut o frisca in care lingurita statea in picioare. Frisca obtinuta am intins-o peste blat si visine, iar peste crema am presarat aluatul ramas de la nivelat si pe care l-am rupt bucatele.


Tort abanos

Pentru mousse-ul de ciocolata sursa de inspiratie a fost Laura A. cu tortul ei aniversar. Am pus gelatina la inmuiat in 50 ml apa rece. Ciocolata rupta bucatele am pus-o la topit la baine marie impreuna cu smantana dulce. Cand ciocolata s-a topit de tot am luat-o de pe foc si am adaugat gelatina. Apoi timp de aproximativ 5 minute am amestecat in continuu, avand grija sa nu imi ramana nici o cocoloasa de gelatina.


Tort abanos

Peste crema de frisca am turnat mousse-ul de ciocolata, apoi am dat tortul la rece pentru 2 ore. Se taie cu cutitul curatat de ramasitele de tort si inmuiat in apa fierbinte.


Comentarii

LauraAdamache a spus…
La multi ani cu multa sanatate, fericire si impliniri!! Tortul arata de milioane si sa stii ca deja m-am servit cu o feliuta generoasa si il savurez acum langa cafea. O nebunieee!!
ama a spus…
La multi ani! :)

Si tortul asta se potriveste perfect cu gusturile mele :D
Mrs. Green Foot a spus…
Laura multumesc pentru urari. Mi-ar placea sa stam la o cafea, o felie de tort si un pahar de vorba...
Pana atunci insa mai ia inca o felie de tort si toarna-mi te rog si mie un pic de cafea :)
Mrs. Green Foot a spus…
Mersi Ama :)
Gand la gand atunci. Sau ciocolata la ciocolata? :D Oricum am pus deoparte pt tine o felie de tort cu muuuulta ciocolata!
lulu a spus…
La multi ani Green Foot! Nu am putut veni la petrecere deoarece nu am fost in Bucuresti si nici internet nu am avut! Sa fii sanatoasa si fericita!Of, ce tort am pierdut!
Mrs. Green Foot a spus…
Mersi Lulu :)
La urmatoarea petrecere o sa am grija sa nu lipsesti si sa iti primesti felia de tort ;)
Ina Todoran a spus…
Laaaaaaaa muuuuuuuuuuulti aaaaaaaaaani!!!! Na ca vin ultima da bine ca nu am ajuns prea tarziu :) Iti doresc tot ceea ce este bun si poate innobila viata ta: si anume: sanatate, pace, iubire, putere de a trece peste greutati si o familie fericita. Numai bine!
Mrs. Green Foot a spus…
Sa fie Ina! Mersi :)
Anonim a spus…
good start