Este o dulceata foarte aromata, dulce-acrisoara si cu un parfum inconfundabil. Dulceata de gutui face o pereche excelenta cu clatitele, eu nici nu ma gandesc sa folosesc alta umplutura cand am dulceata de gutui in camara!


Dulceata de gutui 01

Ingrediente:
  • 1 kg gutui (cantarite intregi)
  • 1 kg zahar
  • 1/2 L apa
  • 3 linguri suc de lamaie
  • 1/2 lingurita scortisoara
  • 1/2 lingurita nucsoara

Pentru inceput adunam gutuile. La mine in bucatarie gutuia sefa a facut o adevarata instructie pentru ca lipseau de la apel 3 gutui! Intr-un final au fost gasite, erau pitite printre pere.


Dulceata de gutui 02
Gutuile, spalate si curatate de coaja, le-am taiat betigase (sau poti sa le dai pe razatoare). Intr-o cratita emailata am pus la fiert apa, sucul de lamaie si zaharul. Am amestecat de cateva ori ca sa grabesc dizolvarea zaharului. Cand apa s-a infierbantat si a inceput sa scoata aburi am adaugat gutuile rase, scortisoara si nucsoara.




Am mai adaugat si cotoarele de la 3 gutui, se spune din batrani ca pectina din cotoare incheaga dulceata. Am lasat pe foc mic, amestecand mereu sa nu se prinda, timp de o ora si vreo 20 de minute.

Dulceata fierbinte am pus-o in borcane sterilizate si uscate, apoi am impachetat bine borcanele in paturi si le-am lasat sa se raceasca de pe o zi pe alta.




This entry was posted on 10/23/2009 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 comentarii:

    Ina spunea...

    Mmmm! si mie imi place dulceata de gutui!

  1. ... on 26 octombrie 2009, 15:35  
  2. Mrs. Green Foot spunea...

    Dar mai face parte din meniul tau? Chiar, cum te impaci cu lipsa unor feluri de mancare preferate inainte si care nu isi au locul in regimul vegan?

  3. ... on 26 octombrie 2009, 20:23  

Toate fotografiile de pe acest blog apartin The Green Foot si ABBILDUNG Photography (exceptie imaginile de promovare alte blog-uri/website-uri). Daca doriti sa utilizati imagini sau sa copiati parti din continutul acestui blog va rugam sa ne contactati la adresa MrsGreenFoot[at]gmail.com


All photos on this blog belong to The Green Foot and ABBILDUNG Photography (except those images used to promote other blogs/websites). If you want to use images or copy parts of this blog, please contact us at MrsGreenFoot[at]gmail.com