Tocanita de pui cu mamaliguta


Ne plac mult tocanitele. Mai ales Mr.Green Foot e innebunit dupa tocanite, ii place muuuuult de tot sa inmoaie painea in sos. Tocanita de mai jos este tot opera lui:



Pentru o tocanita delicioasa aveti nevoie de:
  • 1/2 kg de piept pui
  • 1 ceapa mare
  • 1 fir de ceapa verde
  • 1 morcov
  • 1 catel de usturoi
  • 1 lingurita boia dulce
  • 4-5 boabe piper
  • 2 foi de dafin
  • sare, putin ulei
  • frunze patrunjel

Ceapa si usturoiul se maruntesc, morcovul se taie rondele, pieptul de pui se taie in bucati nu prea mari. Se caleste totul in putin ulei pana ceapa devine stravezie, iar carnea de pui isi pierde culoarea aceea de roz crud. Se adauga apoi lingurita de boia, se amesteca bine si imediat se pune si un pahar de apa (nu lasati boia sa se prajeasca prea mult, capata un gust amar care mie cel putin nu imi place). Se adauga foile de dafin, boabele de piper, o jumatate de lingurita de sare si 3-4 pahare de apa (puneti mai putina apa daca nu vreti ca tocanita sa fie foarte zemoasa - paharul meu e de 200 ml). Se fierbe la foc mic si cu capacul pus aproximativ 45 minute. Ultimele 10 minute lasati tocanita sa fiarba la foc tare si fara capac, iar cu 2-3 minute inainte sa stingeti focul adaugati si frunzele de patrunjel.

Pofta buna sa aveti si voi!

Comentarii

Violeta a spus…
Ma bucur ca am gasit blogul tau, retetele par delicioase. In seara asta vreau sa fac si eu aceasta reteta, sper sa iasa la fel de buna. (am facut deja reteta de ardei umpluti, ne-am regalat).
Felicitari pentru acest blog, e unul din favoritele mele.
Mrs. Green Foot a spus…
Mersi Violeta,
Sper sa gasesti pe aici multe retete care sa fie pe gustul tau si care sa reuseasca sa te inspire.
Mai treci pe aici sa imi impartasesti si mie ce ai mai gatit, ce modificari ai adus retetelor, cum ti-a iesit mancarica...
Ne mai auzim!
Violeta a spus…
Tocanita a iesit delicioasa, de mult nu am mai mincat ceva asa bun. Eu am adaugat si 4 cartofi taiati cuburi mari, asa stiam eu tocanita de la mama, cu ceva cartofi prin ea, plus ca am pus 3 morcovi in loc de 1.
Mersi mult pentru reteta.
Mrs. Green Foot a spus…
Ma crezi daca iti spun ca pana acum o luna as fi strambat din nas la combinatia cartofi-pui-tocanita? Nu am nimic impotriva pireului+ carne de pui, dar combinatia de sus mi se parea ca pur si simplu nu merge... Noroc ca intr-o zi mi-a iesit tocanita prea lunga si nu aveam nimic altceva sa adaug decat cartofi... :D