Ciorba de primavara


In acesta perioada este o explozie de verde in piete. Verde in mai multe nuante, urzici, salate, leurda, loboda, patrunjel, ici colo cate o pata de culoare, un portocaliu de morcov, rosu de ridichi sau cate un maro pamantiniu de cartofi. Imi place mult piata din zilele acestea!

Ca sa salut si eu primavara am facut o ciorba de verdeturi:

Ciorba de primavara

Ingrediente:
  • 1 salata
  • 1 legatura de leurda
  • 3 legaturi de loboda verde
  • 1 gramajoara de urzici
  • frunzele de la 2 ridichi
  • 3 fire de ceapa verde
  • 1 ceapa de marime medie
  • 4-5 catei de usturoi
  • 2 oua
  • 400 ml lapte
  • optional 3 felii de slanina
  • ulei, sare, boabe de piper

Am spalat bine verdeturile, in mai multe ape, acordand mai multa atentie la urzici sa elimin eventualele buruieni sau fire de paie... Frunzele de salata si de leurda le-am taiat in bucati mai mici. Intr-un vas cu putin ulei am pus salata, loboda, leurda si urzicile si le-am calit la foc mic pentru 3-4 minute.

Ciorba de primavara

Am adaugat apa cat sa acopere verdeturile, 1 lingurita de sare si am fiert totul 20 minute cu capacul pus. Intre timp am maruntit ceapa si usturoiul, slanina si coditele de ceapa verde le-am taiat in bucati mai mari, iar din cele 2 oua am facut o omleta.

Verdeturile le-am scurs de apa. Am calit ceapa si slanina in putin ulei pana ceapa si slanina au devenit sticloase. Am adaugat imediat verdeturile, 5 boabe de piper, 2 lingurite de sare si am umplut oala pe 3 sferturi cu apa. Am acoperit oala cu capacul si am lasat sa fiarba la foc mic inca o jumatate de ora (lasati mai mult sau mai putin in functie de cat de fierte va plac verdeturile). Am adaugat omleta, usturoiul si laptele si am lasat sa mai dea un clocot. La servire adaugati otet sau zeama de lamaie. Mie imi place foarte mult langa mamaliguta, incercati si voi .



O idee: fierbeti urzicile separat, fara sare si ulei. Nu aruncati apa in care au fiert, folositi apa de urzici sa va clatiti parul. Este un remediu natural impotriva caderii parului.

Comentarii