Poetry

Intotdeauna o sa prefer sa citesc cartea inainte sa vad filmul facut dupa respectiva carte, intotdeauna o sa prefer sa tin cartea in mana decat sa fac download la varianta digitala a cartii. Nu se compara nimic cu mirosul de cerneala proaspata, sau cu mirosul de praf a unei carti vechi, cu senzatia pe care o am cand tin cartea in mana, cand dau paginile, cand ma asez comod in pat sau in fotoliu si patrund in lumea fascinanta pe care o gasesc intre copertile unei carti...


Totusi m-am bucurat foarte tare cand am dat din greseala peste Romanian Voice, un site care se vrea o voce frumoasa a Romaniei. Am regasit aici vechi prieteni de care uitasem complet si pe care mi-am promis ca nu-i voi mai neglija. M-am reintalnit cu Bacovia, l-am gasit la fel de sumbru cum mi-l aminteam, cu Ion Barbu - la fel de matematic, cu Voiculescu - impietrit in aceeasi suferinta, l-am revazut pe Blaga si pe Nichita Stanescu, si pe Sorescu inclestat in aceeasi continua lupta cu boala sa...


Adam

Cu toate ca se afla in rai,
Adam se plimba pe alei preocupat si trist
Pentru ca nu stia ce-i lipseste.
Atunci Dumnezeu a confectionat-o pe Eva
Dintr-o coasta a lui Adam.
Si primului om atat de mult i-a placut aceasta minune
Incat chiar in clipa aceea
Si-a pipait coasta imediat urmatoare,
Simtindu-si degetele frumos fulgerate
De niste sini tari si coapse dulci
Ca de contururi de note muzicale.
O noua Eva rasarise in fata lui.
Tocmai isi scosese oglinjoara
Si se ruja pe buze.
"Asta e viata!" - a oftat Adam
Si-a mai creat inca una.
Si tot asa, de cate ori Eva oficiala
Se intorcea cu spatele
Sau pleca la piata dupa aur, smirna si tamiie
Adam scotea la lumina o noua cadina
Din haremul lui intercostal.
Dumnezeu a observat
Aceasta creatie desantata a lui Adam
L-a chemat la el, l-a sictirit Dumnezeieste
Si l-a izgonit din rai
Pentru suprarealism.

Ce poate sa imi placa de Sorescu...

Comentarii