Cornuletele bunicii


...sau nagymama kifli. Nu stiu cum altfel sa ii zic la reteta asta, cornuletele acestea le face bunica de cand ma stiu si niciodata nu le-am zis altfel. Sunt foarte bune, nu sunt exagerat de dulci (aluatul contine doar o lingura de zahar), putin crocante, un pic sfaramicioase, merg perfect langa un pahar de lapte, trebuie sa le incercati ca sa stiti despre ce vorbesc.

Cornuletele bunicii

Avem nevoie de:
  • 500g faina
  • 200g unt sau 150g untura de porc
  • 100ml smantana
  • 100ml lapte
  • 1 lingura zahar
  • 1 cub drojdie proaspata de 25g
  • sare
Pentru umplutura:
  • nuci sau
  • dulceata sau
  • rahat sau
  • mac sau orice alta umplutura va place


Se incalzeste putin laptele. Intr-o cana mai mare se pune drojdia, laptele si cu lingura de zahar si se amesteca pana drojdia se dizolva complet. Apoi se lasa la crescut intr-un loc caldut, in aproprierea unei surse de caldura dar nu direct pe ea. Dureaza cam 3-4 minute pana creste, dar atentie, supravegheati cana pentru ca e posibil sa creasca asa mult incat sa dea pe afara. Intr-un vas se pune faina, se adauga un varf de sare, untul si/sau untura (eu am pus cam 150g unt si 2 linguri de untura), smantana si drojdia crescuta. Se framanta aluatul pana se dezlipeste de pe peretii vasului, apoi coca se lasa la crescut pentru o ora. Nu este un aluat care sa creasca foarte mult, de aceea nu va speriati daca dupa o ora nu si-a dublat volumul. Intre timp preparam si umplutura. Reteta originala era cu umplutura de nuci, pe care bunica o prepara astfel: marunteste nucile, apoi le amesteca cu o dulceata de prune, folosind atata dulceata cat sa tina nucile la un loc. Eu nu am avut nuci, asa ca am ales sa folosesc rahat pe care l-am taiat in bucatele lunguiete.

Cornuletele bunicii

Coca crescuta se intinde pe o suprafata infainata cam de grosimea a jumatate din degetul mic, cum zice bunica, si se taie in cercuri cu un pahar, triunghiuri sau romburi sau cum va e mai usor ca sa faceti cornuletele. Apoi umplem triunghiurile cu umplutura aleasa si se pun in tava tapetata cu hartie de copt.

Cornuletele bunicii Cornuletele bunicii

Se lasa 10-15 minute sa se odihneasca, si se coc in cuptorul preincalzit la foc mic pentru aproximativ 30-35 minute (depinde de cuptor, timpul de coacere poate sa fie diferit, cel mai bine e sa verificati: sunt gata cand cornuletele au culoarea aurie). Dupa ce s-au copt, asteptam sa se raceasca un pic, apoi le trecem prin zahar pudra. Si cateva cornulete si pentru voi:


Un pont: laptele folosit pentru dizolvarea drojdiei trebuie sa fie doar caldut, in nici un caz nu lasati laptele sa fiarba pentru ca drojdiei nu ii va placea, si in consecinta nu va creste!

Comentarii

Ioana a spus…
Multumesc pentru reteta! In week-end am mers la o manastire si am gasit acolo de cumparat cornulete cu rahat facute de maicute. Am estimat gresit si am cumparat numai o punga. Acum umblam dupa reteta! Ce-ai postat tu aici e exact ce cautam. Ureaza-mi bafta sa-mi iasa dulcele ca la carte! :)
Mrs. Green Foot a spus…
Ioana, ma bucur mult ca te-am putut ajuta cu aceasta reteta. Astept sa imi spui daca cornuletele bunicii sunt chiar cornuletele de care te-ai indragostit.
Spor la gatit sa ai!
Ioana a spus…
Cornulete bunicii sunt cele de care m-am indragagositi dar nu si cele care au iesit din cuptorul meu aseara pe la 11... Mi se pare ca au crescut prea mult, unele s-au uscat iar altele am impresia ca nu s-au facut de tot in interior. Probabil vreo potriveala din foc n-a fost buna... Apoi, cred ca am taiat coca in triunghiuri prea mari asa ca musc de trei ori dintr-un cornulet. Eu nu le-am dat prin zahar pudra, ca nu sunt zahar-freindly, dar lingura din aluat zic eu ca e suficienta. A, si cand am ramas fara cubulete de rahat (adica se terminasera cele taiate si mi-era lene sa mai fac o serie) le-am umplut cu stafide :) Triumful creativitatii asupra retetei :)
Multumesc frumos inca o data!
Ioana a spus…
*friendly