Fiamminga


Fiamminga

Ne place foarte mult kurtos kalacsi-ul, dar din pacate nu este un produs pe care sa il gasesti in mod normal la magazinele locale. E drept ca la diferite ocazii speciale mai apare cate un kurtos, dar nu se compara cu cel pe care il stiu eu din Ciuc. De aceea, cand am vazut descrierea fiammingei facuta de Ina nu am rezistat. Cine sa reziste la o "combinatie neasteptata intre un cozonac pufos si un kurtos"?

Pentru fiamminga, putin adaptata, avem nevoie de:
  • 250 g faina
  • 50 ml apa
  • 50 ml lapte
  • o jumatate de cub de drojdie proaspata de 25 g
  • 50 g unt + cca 25 g pentru decor
  • 30 g zahar rafinat
  • 1 varf cutit de sare
  • coaja rasa de la o mandarina
  • 1 plic zahar vanilat
  • 1 ml de esenta vanilie (1/2 de sticluta de esenta de la dr.Oetker)
  • zahar brun


Am dizolvat drojdia proaspata cu o lingura de zahar (din cei 30 g zahar) in 50 ml de lapte caldut, si am lasat drojdia la crescut pentru vreo 3-4 minute. Am amestecat toate ingredientele (mai putin cei 25 g unt si zaharul brun) impreuna cu drojdia crescuta si am framantat pana ce aluatul nu se mai lipea de peretii vasului. Am acoperit vasul si am lasat coca la crescut pentru o ora si jumatate. Dupa acest timp, am intins aluatul cu sucitorul pe o suprafata putin infainata si i-am dat forma vasului de yena in care l-am copt. Vasul l-am pregatit cu hartie de copt ca sa fiu sigura ca nu o sa am surprize sa mi se prinda aluatul. Apoi am acoperit vasul si am lasat coca la crescut pentru inca o ora. Dupa aceasta ora, aluatul isi va dubla volumul. Am facut gropite in aluat cu varful degetelor si am pus bucatele rupte de unt rece. Am presarat din belsug zahar brun pe toata suprafata aluatului.

Fiamminga

Apoi am dat la cuptorul preincalzit pentru vreo 25 minute. Deoarece in reteta originala era vorba de 10 minute, dupa 10 minute verificati neaparat fiamminga cu o scobitoare. Eu m-am uitat si dupa culoare, sa fie auriul acela inchis de cozonac...

Fiamminga

De-a lungul celor 3 ore cat a durat sa fac fiamminga am simtit mirosul extraordinar de mandarina, drojdie, cozonac...Mi-a placut produsul final, este foarte aromat, dar pentru ca toti cei care au gustat din fiamminga m-au intrebat unde este umplutura?! ma gandesc ca data viitoare sa mai adaug niste stafide sau nuci tocate sau chiar niste dulceata de coacaze...

Comentarii

Ina Todoran a spus…
Ce faiana ti-a iesit! Acuma am vazut-o doar! Ti-a placut?
Mrs. Green Foot a spus…
Foarte mult. Ca sa nu mai vorbesc de mirosul placut care venea dinspre bucatarie cat am facut fiamminga. Ma bucur ca am gasit reteta pe blogul tau.