Cornuri de brutar

Pana sa gasesc reteta pe blogul Amaliei uitasem complet de cornurile acestea. Mi-am adus aminte de cornul, marul si cana cu apa primite la gradinita ca gustare, de cornul cu ciorchinele de struguri pe care il imparteam cu mama cand eram mica... si mi s-a facut asa o poooofta... Mai mult, neavand nici o idee pentru cutiuta mea albastra de maine, iar cornul langa un pahar de lapte sau iaurt poate sa fie un mic dejun / pranz sanatos si satios, m-am grabit sa pun in aplicare reteta.

Reteta face parte din categoria celor cu complexitate redusa, se lucreaza foarte usor cu aluatul, iar cornurile se fac neasteptat de repede.

Avem nevoie de:
  • 300 ml apa calduta
  • 1/2 kg faina
  • 4 linguri ulei
  • 1 lingura de zahar
  • 1 lingurita de sare
  • 25 g drojdie proaspata

In plus,
  • galbenus de ou sau lapte pentru uns cornurile (eu am folosit lapte)
  • sare grunjuroasa de pus deasupra (nu am avut la indemana si am pus sare normala de bucatarie)


Am amestecat drojdia cu lingura de zahar pana se lichefiaza, apoi am adaugat putin din apa calduta si am amestecat bine. Intr-un vas mai mare am pus faina, sarea, uleiul, restul de apa si drojdia dizolvata in apa. Am framantat bine bine aluatul, pana ce nu se mai lipea de peretii vasului si apoi l-am lasat la dospit pentru cca 30-40 minute (a crescut mare si frumos, aproape ca si-a triplat volumul). Aluatul crescut l-am impartit in 12 bucati cat de cat egale. Rand pe rand, pe un dog uns cu putin ulei, am intins cu degetele fiecare bucatica de aluat, le-am uns cu putin ulei, le-am rulat si le-am innodat ca in imaginile de mai jos:
Cornuri de brutarCornuri de brutarCornuri de brutar

Am luat fiecare nod de aluat, in ordinea in care au fost ele realizate, si le-am intins cu ajutorul unui sucitor (uns cu putin ulei sa nu se lipeasca aluatul). Le-am dat o forma de elipsa/ triunghi cu varfuri rotunjite, le-am rulat de la baza spre varf si le-am indoit putin cat sa le dau forma de corn. Jumatate din cornuri le-am lasat simple, restul le-am umplut cu stafide (au iesit foarte bune, data viitoare o sa incerc si cu dulceata sau ciocolata)

Cornuri de brutar Cornuri de brutar

Cornurile le-am asezat intr-o tava cu hartie de copt, le-am uns cu putin lapte, am presarat deasupra sare, si le-am lasat la odihnit pentru inca vreo 10 minute. Am bagat tava la cuptorul preincalzit pentru 20-25 minute pana cornurile s-au rumenit frumos.


Un pont: pentru reusita aluaturilor dospite este recomandabil ca ingredientele folosite sa fie la temperatura camerei - de aceea pregatiti ingredientele cu aproximativ o jumatate de ora inainte sa va apucati de treaba.


This entry was posted on 2/22/2009 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Toate fotografiile de pe acest blog apartin The Green Foot si ABBILDUNG Photography (exceptie imaginile de promovare alte blog-uri/website-uri). Daca doriti sa utilizati imagini sau sa copiati parti din continutul acestui blog va rugam sa ne contactati la adresa MrsGreenFoot[at]gmail.com


All photos on this blog belong to The Green Foot and ABBILDUNG Photography (except those images used to promote other blogs/websites). If you want to use images or copy parts of this blog, please contact us at MrsGreenFoot[at]gmail.com